Chan2: Har försökt googla mer exakt info om korta/långa metoden men hittar enbart trådar från Familjeliv, ingenting från kliniker bortsett från hur dessa behandlingar går till. Det verkar som att vissa kvinnor får färre ägg av korta medans andra får mer av samma metod, en del hade gjort flera försök med korta och när dom testade långa blev dom gravid - och tvärtom. Några skrev att deras kliniker hade börjat mer och mer med den korta då den gett bättre resultat. Den långa kan göra att man får problem med sin egen ÄL en tid efteråt och därför kan kliniker rekommendera att framförallt kvinnor som är lite äldre gör den korta metoden som är skonsammare mot kroppen.
Efter att läst i alla dessa trådar så tror jag att bägge metoderna fungerar lika bra, alla svarar olika på behandlingarna och personligen skulle jag gärna testa den korta för att se vad den ger för resultat. Men i första hand gör jag det som läkaren tycker är bäst. Fungerar det inte efter flera försök så kommer jag kräva den andra metoden! Och det kan ju vara som du säger, att dom väljer metod baserat på testresultaten.
Jag har beställt tid till vårdcentralen nästa vecka för att göra lite blodprov. Ska bl a kolla om jag har B-vitaminbrist och sköldkörtelvärden. Tycker att det har dykt upp allt fler trådar den sista tiden där det står om vitaminbrist och fertilitetsproblem/tidiga missfall. Är lite osäker på vilka prover man tagit inför IVF-start, det kanske redan är kollat..
Eftersom du kommer köra korta metoden och börja spruta på mensens första dag så tycker jag att det är en bra idé att vänta med att hämta ut medicinerna ifall det tagit sig (hoppas, hoppas!). Nu har du beställt och allt finns på apoteket så då är det ju lugnt!

Själv hämtade jag ut alla mediciner på en gång då vår behandling började på cykeldag 21, veckan efter vårt infosamtal.
barreliten: Vad roligt att höra att landstinget finansierar er IVF, grattis!

Hade varit minst sagt upprörande om dom inte hade gjort det.. Blev ni ställda i kö i samband med att frågan skickades till landstinget?