• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • A79

Jaja.. hurssom drömde jag igen innat!! länge sedan sist nu!! 
    Det blev en pojke så som i alla andra drömmar jag haft!
    Fast han kom ut i dockform...
    Först kom överdelen sedan underdelen & sist kom armar & ben!
    Som på en docka poppade läkarn dit alla kroppsdelar bara sådär.
    Sambon ville att han skulle heta Elliot!!!!
    Är det någon fler som får konstiga drömmar???

• Mustikka
    A79: Haha vilken knasig drömGlad Jag drömmer massor och allt känns så verkligt. Men har ännu inte drömt nåt om bebisenObestämd Bara äckliga drömmar om småkryp som klättrar på min kropp och jag vaknar i panik och verkligen tror att dom är därSkrikandes 
    Drömde en natt att jag inte längre fick bestämma över mig själv för att jag var gravid. Som om jag var ett barn på nytt som mina föräldrar och alla andra bestämde över. Helt knäppt.

Norris: Förstår att du är nyfiken, men nu är det inte så länge kvar tills kliniken öppnar och ni får börja med alltGlad
  • A79
    Mustikka skrev 2012-07-20 11:21:03 följande:
    A79: Haha vilken knasig drömGlad Jag drömmer massor och allt känns så verkligt. Men har ännu inte drömt nåt om bebisenObestämd Bara äckliga drömmar om småkryp som klättrar på min kropp och jag vaknar i panik och verkligen tror att dom är därSkrikandes 
    Drömde en natt att jag inte längre fick bestämma över mig själv för att jag var gravid. Som om jag var ett barn på nytt som mina föräldrar och alla andra bestämde över. Helt knäppt.

Norris: Förstår att du är nyfiken, men nu är det inte så länge kvar tills kliniken öppnar och ni får börja med alltGlad
    Ja din dröm är väl till viss del sann!!
    El ja du får ju såklart själv bestämma över din kropp men man ska väl ändå försöka avstå från alkohol nikotin, rått kött..kasta sig platt på magen ..osvosv..hihi 
  • Tinzu

jag gråter nästan.. det var jättelänge sen jag var in hit, det tog så hårt på att det inte lyckades förra gången.. nu väntar jag på att mensen ska komma, den 13:e kom missfallet förra månaden så jag tänkte att kroppen har ju gått igenom så mycket med IVF, så jag kan inte räkna med att det gick som med missfallet via naturlig väg som jag fick i vecka 6, då kom kroppen igång direkt.. för två veckor sen så hade jag skitont i magen och kunde knappt röra mig, och tänkte att nu jäklar, jag ska ta ett test inför helgen så jag är förberedd på att mensen ska komma..

jag blev ganska chockad, gick ut till sambon och sa "... du... undra om det har skett något nu" tyckte mig se ett svagt plus, sambon tog testet och kikade och sa "... hm.. jo... jag ser något svagt"

undra om det här inlägget är ganska osammanhängande, men jag är helt skakis och vet inte hur jag ska reagera      

• inväntande

Tinzu har du ett svagt plus?

Tråkigt med ett tidigt misfall. Vi har varit in på 3 ultraljud redan och förra helgen var vi på akuten men pyret lever än i alla fall i lördags. Hoppas det går bra för er!

Blött mycket och luktat illa så att säga.    

• A79
    inväntande skrev 2012-07-21 16:07:09 följande:
    Tinzu har du ett svagt plus?

Tråkigt med ett tidigt misfall. Vi har varit in på 3 ultraljud redan och förra helgen var vi på akuten men pyret lever än i alla fall i lördags. Hoppas det går bra för er!

Blött mycket och luktat illa så att säga.    
    Blöder du fortfarande?

• Mustikka

Jag är glad för nu har vi bokat tid för ett privat ULGlad Om två och en halv vecka, när jag är i vecka 13.
    Kan bara inte vänta till rutin ul för att se lilla pyret igen.

Tinzu:
    Så spännande men samtidigt förstår jag att du är lite förvirrad. Man har ju hört att det ska vara lättare att bli gravid efter ett missfall.

inväntande: Men gud va jobbigt att blöda!Förvånad Men underbart att liten lever och mår bra!Glad

A79: Nu är det väl inte så länge kvar till du ska på rutin ul? 

• A79
    Mustikka!

Jo, fredagen den 27:e...
    Väntan har varit & är fortfarande outhärdlig!!

Du är klok som bokat privat UL!! Flört

Hela min semester har jag vart ett nervvrak & imorrn ska jag tebax till jobbet Obestämd 
    slut på sem........Obestämd

Vilken vecka är du i nu?
  • inväntande

Nu är det en vecka sen jag blödde men om jag skulle blöda igen så tror jag att jag skulle vara lugnare även om det är påfrestande i sig. Specielt när man inte får nå svar direkt om vad det är exakt.

• A79
    inväntande skrev 2012-07-22 14:35:11 följande:
    Nu är det en vecka sen jag blödde men om jag skulle blöda igen så tror jag att jag skulle vara lugnare även om det är påfrestande i sig. Specielt när man inte får nå svar direkt om vad det är exakt.
    Ok.. hoppas du slipper blod oavsett... blod är aldrig trevligt...
    Skönt att höra att lilla lever iaf!!Solig
    Du står ej med på listan??