• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • A79
    inväntande skrev 2012-07-26 23:47:08 följande:
    Vecka 20 låter som norrbotten det Pite du och så? För rutin ultraljudet...
    Är du från Piteå? Bor inte där nu men kommer därifrån Glad
  • sommarbarn88

hej allesammans.

får jag hoppa in i denna tråd? jag har gjort både långa och korta behandlingen i umeå vilket bara har resulterat i minus. plus att jag inte har tålt typ några mediciner och mått skit. nu väntar jag på ett blodprov och ett nytt ivf till hösten.

vi har försökt bli gravida i fyra år utan något plus på stickan. både fysiskt och psykiskt utmattande. har även lätt pco vilket inte gör saken lättare.

• Chan2
    pinglan2012: Tack för dom peppande orden Glad

Jag håller fingrar och tår så att det ska gå bra för er nu till hösten vid ert FET.

Mustikka: Ja vi har som beslutat att ej hämta ut det förrens vi vet med säkerhet att vi behöver det, vilket jag är rätt säker på redan nu att vi kommer behöva men ändå... Dock så får vi se vad man gör med medicin som kan bli kvar, har ju dock betalt för den så varför ge tillbaka den? Skäms

Kul och skönt att det tog sig på första försöket det är ju drömmen att de ska gå så bra!
  • A79
    HjärtaIdag har jag varit på rutinultraljud!!!
    Vilken underbar syn att få se sin lilla röra & snurra på sig i magen!!
    Allt ser bra ut.. jag är bara så lycklig!!!!!!!
    18cm lång nu... me so happy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hjärta
  • drömmer om ett barn
    pinglan: Dina 44 ägg måste vara rekord alla kategorier, det känns VÄLDIGT svårslaget! Skrattande

barreliten: Vad bra att er remiss är skickad till Umeå, bara en sån sak kan ibland ta lite tid för landstinget att få gjort har man hört. Hoppas att dom tar in er direkt nu till hösten! Glad

Chan2: Det var så lite så! Solig Men att det ska vara så svårt att hitta info på internet från läkare som jobbar med detta.. statistik på behandlingarna borde iallafall finnas. Får söka vidare lite till.

Okej, ni kör enbart på den IVF + FET som vårt "GIVMILDA" landsting står för. Hoppas, hoppas att det går vägen! {#emotions_dlg.flower} Själv vet jag inte hur många försök vi är beredda att göra, har faktiskt inte diskuterat saken. Det blir nog den mentala hälsan som kommer sätta stopp.

Mustikka: Vad bra att du har koll! Glad Hade velat ha en utskrift på alla prover vi tagit så man vet, för det var ju en hel del rör blod som gick åt så gissningsvis har dom kollat upp både det ena och det andra.

sommarbarn88: Självklart, välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} 

Vad tråkigt att höra att era försök misslyckades.. Rynkar på näsan Har du enbart gjort färskförsök? Vad jobbigt det måste vara med medicinerna när du inte tål dessa.. finns det ingenting dom kan göra åt saken, byta till en annan sort t ex?

A79: Åh, så roligt att höra att det gått bra på dagens ultraljud! Stort grattis till er! Skrattande Nu känner du väl dig lugnare? Gissar att ni fick med er en bild som ni inte kan sluta titta på? Solig
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2012-07-27 21:29:51 följande:
    A79: Åh, så roligt att höra att det gått bra på dagens ultraljud! Stort grattis till er! Skrattande Nu känner du väl dig lugnare? Gissar att ni fick med er en bild som ni inte kan sluta titta på? Solig
    Tack så mycket!!Skrattande

Hon sa att efterssom vi gjort IVF vet man ju exakt när jag blev befruktad.
    & därför ändrar hon inte datum på pappret.
    Så bebis är fortfarande beräknad den 24/12.
    Dock att detta ultraljud visade att den är beräknad till den 20:e dec !
    Ja..jag kan fortfarande inte riktigt smälta detta.. är detta verkligheten!!?
    Ja du har nog rätt ang bilderna hihi.. har hunnit titta på dem ett flertal gånger nu!!
    Hoppas du & alla andra får uppleva detta snart oxå!!
    Helt fantastiskt!!!! KramSolig

• dumdummast

hej!
    Jag och min make ska anmäla oss till barnlöshetskliniken, och jag undrar bara om det finns någon som vet hur lång väntetid det är innan man få börja utredning? Tacksam för svar.

• A79
    dumdummast skrev 2012-07-27 23:03:33 följande:
    hej!
    Jag och min make ska anmäla oss till barnlöshetskliniken, och jag undrar bara om det finns någon som vet hur lång väntetid det är innan man få börja utredning? Tacksam för svar.
    Vi hörde av oss i aug förra året & 1:a dec hade vi första mötet .
    Började utredning direkt, mars började behandlingen & idag är jag gravid vecka 19Solig 
    Det gick rätt fort tycker jag!!
    Välkommen hit förresten!{#emotions_dlg.flower} 
  • dumdummast
    A79 skrev 2012-07-27 23:22:08 följande:
    Vi hörde av oss i aug förra året & 1:a dec hade vi första mötet .
    Började utredning direkt, mars började behandlingen & idag är jag gravid vecka 19Solig 
    Det gick rätt fort tycker jag!!
    Välkommen hit förresten!{#emotions_dlg.flower} 
    Grattis :).
    Men då gick det ganska fort tycker jag också.
    Tack så mycket. Har dock åtta kilo att gå ner, redan gått ner nio men åtta kvar innan jag kommer under BMI gränsen.

Grattis än en gång!