• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Chan2
    Mustikka: Ja jag lär komma upp i högkostandsskyddet direkt och betala 2200kr själv om jag förstod dom rätt i Umeå. Men om det är som du säger att de skickar dom till bättre behövande och inte tar ut pengar för dom igen så att säga då är de ju liksom inget att fundera på, klart de ska gå till fattiga länder! Glad
  • inväntande

Jag kanske är "trög tänkt" men varför skulle dom skicka fertilitets medecin till fattiga länder? Det tror jag inte på.

• A79
    Mustikka skrev 2012-07-31 22:48:18 följande:
    Åh va underbart!!!Glad{#emotions_dlg.flower} Vilken lättnad det måste vara att se den lilla fara runtSolig Såg ni vilket kön? Eller vill ni vänta tills lillen kommer?
    Hej!
    Ja det var helt underbart!
    Hon bad så mycket om ursäkt att det tog sådan tid att mäta då bebis rörde sig så mycket! 
    Ingen fara tyckte viHjärta Kunde ligga där hela dagen & titta på bebbe i magen!!
    Vi väntar tills den kommer.. tycker det är som en liten tjusning i att inte veta kön ännuFlört 
    Däremot vart BF bakåtflyttat till den 20:e dec istället för 24:e.
    Men då vi gjort IVF vet vi ju exakt när jag blev befruktad & låter datumet den 24 vara kvar på pappret! 

Jag tycker som du!! Det är snart..el det är ju aug nu!!
    Det kommer bli så spännande att höra om alla som ska börja IVF, FET!!Skrattande 
    Ska hålla tummarna för allaSolig 
    EbbaGrön skrev 2012-08-01 09:57:41 följande:
    Ni som gjort nässpray metoden, efter hur många dagars sprayande fick ni en blödning?
    Hm.. jag minns inte riktigt....
    Tror det var så att jag fick mens först & då började jag spraya?? 

Någon annan som minns med all säkerhet?????Skäms

• Mustikka
    inväntande skrev 2012-08-01 16:30:00 följande:
    Jag kanske är "trög tänkt" men varför skulle dom skicka fertilitets medecin till fattiga länder? Det tror jag inte på.
    Det är vad de sa till mig. Vad de annars gör med medicinen har jag ingen aning om, och varför skulle de ljuga för mig?
  • Mustikka
    EbbaGrön skrev 2012-08-01 09:57:41 följande:
    Ni som gjort nässpray metoden, efter hur många dagars sprayande fick ni en blödning?
    Jag fick min mens spraydag 12. Blev riktigt orolig eftersom den kom så sent, ringde tom kliniken, men de sa att det var vanligt att den kom senare när man sprayar.
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2012-07-29 23:35:24 följande:
    A79: Kan tänka mig att det känns helt overkligt! Vilken underbar jul ni kommer att få! Hjärta Spännande att se om bebisen kommer på julafton eller inte.. Drömmer
    Ja helt overkligt..kännslan är obeskrivlig!!
    Längtar tills ni alla nu ska börja med er behandling!
    Tycker som Mustikka att det blir spännande!!Skrattande 
  • drömmer om ett barn
    EbbaGrön: Välkommen in i gänget! {#emotions_dlg.flower}

Vad bra att du fått komma igång och spraya nu medans det är semesterstängt. Inte länge kvar till äggplocket.. tiden går snabbt fram tills det är dags att ruva, det är först då som du kommer börja räkna timmar och dagar! Skrattande

Jag har gjort ett färskförsök och ett frysförsök. Tjuvtestade vid första försöket och fick plus men började blöda dagen efter, på frysförsöket kom mensen innan testdagen . Till hösten är det 7 år sedan vi började försöka få barn och jag hade aldrig sett skymten av ett plus förrän nu, så något "gott" har vi ändå fått ut av ivf:en trots att det inte lyckats.

På spraydag 11 fick jag min blödning.

sommarbarn88: Absolut, man är lika mycket mamma oavsett om man använder sina egna ägg, donerade eller adopterar. Jag skulle också kunna tänka mig att adoptera men min man är inte alls inne på den linjen, så det är bara att hoppas att dessa behandlingar fungerar för oss så småningom. Livet skulle bli fruktansvärt tomt utan barn.. Gråter

Xplosive: Just nu står tiden stilla, men vänta tills ni varit på infomötet. Då händer en massa nya saker och tiden kommer att gå i raketfart! Glad

Mustikka: Vad roligt att höra att du mår bra! Skrattande Det är inte så många månader kvar nu tills det är dags, vet du hur nära inpå du kommer fortsätta att jobba?

Än så länge känns det positivt men snart kommer säkert nojjorna inför allt som kan gå fel vid nästa behandling. Får hoppas att kroppen vill vara min vän istället för fiende för en gång skull! Solig
  • Emilotta

Tror jag fick mensen på spraydag 7. började på dag 21 i cykeln och mensen kom nog som den brukar på dag 28-29 har jag för mig iaf=)

I måndags gick jag in i v 12 och vips försvann illamåendet!!! är så lycklig eftersom jag mått illa i ca 5-6 veckor. nu känns det som jag fått tillbaka massa energi och det känns heller inte lika jobbigt att gå tillbaka till jobb på måndag. längtar nu bara till 15 aug när det är UL!! 

• A79
    Emilotta skrev 2012-08-01 22:06:35 följande:
    Tror jag fick mensen på spraydag 7. började på dag 21 i cykeln och mensen kom nog som den brukar på dag 28-29 har jag för mig iaf=)

I måndags gick jag in i v 12 och vips försvann illamåendet!!! är så lycklig eftersom jag mått illa i ca 5-6 veckor. nu känns det som jag fått tillbaka massa energi och det känns heller inte lika jobbigt att gå tillbaka till jobb på måndag. längtar nu bara till 15 aug när det är UL!! 
    Ja men så var det ju! haha..det där med mens & spraya...
    Nu har  EbbaGrön fått ett riktigt svar!

Visst går tiden fort!! Nu har du nått den magiska veckan!!Solig 
    Nu är det inte så långt kvar till den 15 heller!
    & att du börjat må bättre är ju heller inte fy skam!!Flört 

Själv insåg jag att i tisdags gick jag in i vecka 20!
    För 20 veckor sedan blev man befruktad & om 20 veckor till är det dags att föda!
    Halva tiden har alltså gått. Kunde knappt somna inatt pga av alla sparkar i magen hihi