• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Siri2012
    Chan2: Jasså, då kanske du kommer känna mer snart. Hoppas jag inte behöver öka för då tror jag att jag blir super öm. När ska du på nästa ultraljud, var det nu på fredag?

Enya: Ja visst känns det kul =) vi håller alla tummar och tår för allihopa!

mammaidamaria: Jo, ikväll blir det 2 sprutor, jag känner mig jättenervös över att ta orgalutran. Tror det är för att det står att man ska kolla så det inte sugs upp blod i sprutan innan man sprutar in (så man inte träffat av blodkärl) så då blir jag extra nervös.
    Idag har jag varit ännu mer öm och haft flytningar som bara den. Mått illa mitt på dagen också. 
    Det ska bli spännande imorn!! Jag har tid 8.15. När ska du dit? 

Är det nån av er som också  bor i umeå?  Glad
  • A79

Är det nån av er som också  bor i umeå?  Glad
    Jag bor här Skrattande
  • EbbaGrön
    A79 skrev 2012-08-21 15:50:32 följande:
    Jag märkte att jag vart överstimulerad efter ET för magen var supersvullen & uppblåst.
    & då menar jag att den verkligen var uppblåst!!
    Folk trodde jag var i 5:e månaden då jag var på dag 3 kanske haha..
    Men som sagt var det ingen fara för min del så länge jag inte stötte till magen.

Detta var mitt första försök & det tog Skrattande!
    Gravid vecka 23 nu!!
    Vi försökte i 5 år med 3 missfall i resultat ,därför fick vi göra IVF.
    Efter utredningen blev vi förklarade som (oförklarligt barnlösa )

Hoppas det gick bra att ta otrivelle sprutan? Skrattande
    Blit det äggplock idag då?

Okej, så man lär märka det om det händer!

Gud vad kul, grattis till bebisen i magen, hur har du mått?

Det gick bra att ta äl-sprutan igår, och äggplocket blir imorgon på morgonen !!
    Hur tyckte du äggplocket var? Gjorde det ont? Hur kände man sig efteråt?   
  • mammaidamaria

Chan2: Jag kör också korta metodenGladMan vill nästan hellre känns nåt än inte alls, brösten ömmar men annars känns det inte så mycket tycker jag. Var mer svullen om magen för någon dag sedan.

Siri2012: Oj, de visste inte jag om sprutan, vad händer då? Jag tyckte den sprutan var lite jobbig, tycker inte annars de brukar vara jobbigt men den var lite tjockare än den andra nålen tycker jag.Ja men de är förhoppningsvis ett gott tecken, jag har tid 8.00 dock inte i Umeå, annars hade vi kunna ta en fika:) Kommer inte kunna sova i natt, börjar vara så nervös..Lycka till imorgon. Uppdaterar hur det går imorgon kväll Glad

Enya: Hur går det för dig?

• Kvinna32
    EbbaGrön skrev 2012-08-22 06:57:01 följande:
    Ska på äggplock nu om nån timme, ååhåå så nervös jag är !! 

Jag håller tummarna för att allt går bra för dig idag på äggplocket..... Lycka till!!
  • Chan2
    EbbaGrön skrev 2012-08-22 06:57:01 följande:
    Ska på äggplock nu om nån timme, ååhåå så nervös jag är !! 
    Ååååh, jag blir nervös med dig! Håller tummarna att det gå rbra, du får berätta sen hur det kändes och hur det gick... {#emotions_dlg.flower}

Siri2012: Ja det stämmer nästa ultraljud är på fredag och då hoppas jag att det är fler äggblåsor och att jag får veta när jag ska åka ner till Umeå för äggplock, jag bor för övrigt i Piteå så vi har väl typ 22mil enkel väg att åka när det är dags.

mammaidamaria: Jag håller med dig ang Orgalutralsprutan, den är grövre och därmed känns den trögare att få in i fläsket Flört jag gjorde dock ej som det står i beskrivningen det där att man ska dra åt fel håll för att se om man får in blod i sprutan, jag sticker bara in den och liksom kööör Glad  Dock så gillar jag ej den sprutan mest för att innehållet ej är så mysigt, ni andra som tagit den hur upplever ni att den känns? Känner ni något speciellt i jämförelse med spruta nummer 1?

• A79
    EbbaGrön skrev 2012-08-21 21:03:21 följande:
    Okej, så man lär märka det om det händer!

Gud vad kul, grattis till bebisen i magen, hur har du mått?

Det gick bra att ta äl-sprutan igår, och äggplocket blir imorgon på morgonen !!
    Hur tyckte du äggplocket var? Gjorde det ont? Hur kände man sig efteråt?   
    Tack så mycket!

Nu har du ju hunnit göra äggplock innan ja hann svara!! hihi..
    Hur gick det??
    Hoppas det gick bra då!!Glad

Själv tyckte jag att det gjorde lite ont &så men ingen fara på taket. 
    & efteråt mådde jag hur bra som helst Glad
    Är det 2 dagar nu till ET för din del? 
  • Siri2012
    Chan2 & mammaidamaria

Ja den där jäkla orgalutralsprutan var inte spännande, tyckte inte alls det var kul att ta den. Min kille tyckte också den var trögare att sticka in.
     Jag vet inte vad som händer om det sprutas in i blodet, men det är inte bra verkar det som. Om man får upp blod i den så ska den kastas, så då får man ta en ny.  
    Synd bara att jag har minst 3 kvar att ta Rynkar på näsan

Chan2: Så jobbigt att bo så långt från kliniken, fast ni gör väl iof alla undersökningar där du bor.  

Jag börjar också känna lite ömhet i brösten idag. Men det är inget att tala om i jämförelse av ömheten i äggstockarna. Och flytningarna..dom finns det ingen hejd på verkar det som...

Jag var på ultraljudet idag, som ni vet, det gick bra! Den största äggblåsan var typ 15 mm, fick inte veta hur många jag hade dock. Jag fick sänka min dos med puregon till 100 from idag, så jag inte blir överstimulerad(eller iallafall minskar risken för det)  Fick även ta ett till blodprov idag, gårdagens prov var högt och hon trodde jag tagit det imorse så då hade det varit "normalt", men eftersom det var taget igår så låg jag lite högt. Ja hursomhelst så ska jag på ultraljud på fredag och se hur det har vuxit till sig. Sen sa hon att förmodligen blir det äggplock redan på måndag!! Pirr pirr!!! Blir supernervös nu då jag tänker på det!

Synd att ingen av er bor i umeåObestämd   

Hur gick det på ultraljudet idag mammaidamaria?! 
  • Chan2
    Siri2012: Jag har fått info av Umeå att jag ska på äggplock tidigast måndag eller tisdag och räknade imorse ut att jag ej har denna obehagliga Olgalutranspruta så det räcker mer än till på lördag, jag mailade just kliniken för att fråga hur jag ska göra då så jag hoppas att jag får svar gode snabbt.

Härligt att VUL gick bra idag {#emotions_dlg.flower} Blir spännande att höra hur äggplocket har gått för EbbaGrön, jag är redan lite nervös inför det och jag har inte ens fått en dag eller tid spikad för när vi ska dit.

Spännande tid vi har framför oss allihopa Glad