Chan2: Jo jag känner av sprutorna, sen i söndags har det ömmat mer och mer och igår började jag få ägglossningsflytningar. Så det ska bli kul att se imorrn om det bildas en massa äggblåsor. Vad spännande, hoppas det hinner växa till sig. Såg det ut att vara många äggblåsor för dig?
germany: Tack för ditt svar. Skönt att andra också haft så, har nyss pratat med kliniken och hon sa att det inte var konstigt och att vi får se imorrn på ultraljudet hur det ser ut. Ja, det hoppas vi verkligen!!
drömmer om ett barn :Jo, är öm som vid ägglossning och har fått en massa flytningar som är som ägglossningsflytningar.
Jag brukar alltid känna då jag har ägglossning, ibland är jag så öm och svullen så jag inte kan stänga jeansen då jag sitter

Idag har jag varit och tagit mitt andra blodprov. Ja precis vi kör korta metoden, idag ska vi börja ta orgalutran, som tas för att inte ägglossningen ska ske för tidigt.
Vår utredning visade på dåliga spermier, största delen hade nån form av missbildning, tror det var typ 14% som var normala. Jag trodde också kanske att jag skulle få spola äggledarna eller nått men det sa dom aldrig nått om utan dom bestämde att vi skulle göra IVF direkt.
Är ni på ert tredje försök då? Vad betyder FET?
mammaidamaria: Jag bor 3 mil från umeå, så det är skönt att bo nära. Ja, det närmar sig med stormsteg!!! Känns helt fantastiskt då jag tänker att det faktiskt kan bli ett barn!!

Blodprovet gick bra idag, men jag får väl inte veta nått idag, Kanske imorgon då om jag ska sänka dosen av puregon ännu mer. Hur gick det för dig?