• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EEJ

Turtle01: jag satte in en blastocyst förra gången men det här blir mitt första frysförsök. Hoppas på bättre tur nu!

• Emilotta

turtle01: jag känner inget speciellt tror jag. jag har också svårt att gå fort för då gör det ont och jag har mått lite illa sen ÄP också ganska svullen men faktiskt kändes det som att det var lite mindre i morse, men det varierar under dagen. läkaren sa idag att jag ska vara mycket uppmärksam om det blir värre, jag var ju ganska mycket stimulerad. men idag har jag mest legat i soffan och tagit det lugnt och blir nog samma imorgon. jo, jag fick samma förhållningsregler som du.

EEJ: skönt att det är på gång igen!

Helvetiaaa: spännande med ÄP, snart är du också ruvare! 

• Sofiali77

Vad tråkigt EEJ att det inte gick vägen, men bra att du hinner ett försök till.

Känns inte positivt här idag. Känns som mensen ska komma, BIM imorgon. Funderar faktiskt på att tjuvtesta bara för att slippa sorgen när "tanten" kommer.

Sambon försöker peppa upp mig och säger att då får vi ju valuta för pengarna. (Vi har 2 gånger kvar på 3-pack)

• inväntande

Jo vi fick använda allt ihop 3 ivf och en fet så vi var nog en "icke ekonomiskt givande kund" Och nu har vi ju betalat för en fet.

• turtle01

Någon som skulle vilja träffas på en fika?! Känner att det skulle vara kul att få ett ansikte på någon/några här i vår tråd.... -bara en idé jag fick! 

• Tinzu

är det någon annan som är väldigt medveten om att man har bröst? tidigare var det som "mjääh, bh på: check, tröja: check" nu är det mer som.. ser jag sambon lyfta ett finger så skriker jag "NEEEEJ DU FÅR INTE RÖRAAA!" och dubbelbröst, antingen har BH:n krympt eller så håller jag på att få tillbaka mina gamla bröst á la Dolly Parton.

Har haft värsta sticket i magen idag också, gud så ont det gjorde  nu klagar jag bara.. måste vara för att jag är trött, nu sova, ska iväg till gyn imorgon och se ifall överstimuleringen blivit bättre 

• turtle01

Tinzu, mina är också ömma, men tycker inte de blivit nämnvärt större.Däremot så behöver jag nog ut o handla nya bh´ar, min favorit gick sönder häromdagen. 

Stick i magen kan ju vara bra grejjor det! Glad

• Tinzu
    turtle01 skrev 2012-06-04 09:06:57 följande:
    Tinzu, mina är också ömma, men tycker inte de blivit nämnvärt större.Däremot så behöver jag nog ut o handla nya bh´ar, min favorit gick sönder häromdagen. 

Stick i magen kan ju vara bra grejjor det! Glad

haha ååh det är ju nästan det värsta som kan hända så svårt att hitta en ny som är lika bra som favoriten

jag håller tummen då att det var en bra sak

har varit hos läkaren nu och det ser bättre ut, men fortfarande ska jag ta det lugnt    
  • turtle01

Tinzu: så bra att det ser bättre ut! Hoppas det fortsätter bli bättre i dagarna....

Förra veckan var verkligen en spännande vecka, den här veckan  innehåller också ett spännande moment för flera av oss nyblivna ruvare gissar jag.... att få veta om de ägg som odlats vidare blir ämnen för frysen. Dock ännu en röd dag som sinkar litegrann... 

Svar på tråden IVF Umeå