• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mustikka

Ruvardag 9 och jag håller på att bli galen!
    På torsdag är det två veckor sedan ÄP så man kan ju säga att det är BIM dagen. Funderar på att kanske tjuvtesta då Glad beställde billiga tester idag. 

Hur mår ni andra ruvare? 

• Emilotta

jag som bara har ruvat i 2 dagar känner att tiden går väldigt sakta! Första gången som helgen kändes långSkrattande
    Som tur var så har svullnaden lagt sig lite så det verkar inte vara någon risk för överstimmulering nu iaf.

• Helvetiaaa

5 ägg hittades idag, så om allt går som det är tänkt så börjar jag ruva på onsdag:))

• Mustikka

Emilotta: Det här är den värsta väntan någonsin, vill bara vetaGlad Skönt att svullnaden lagt sig!

Helvetiaaa: Grattis till äggen, håller tummarna att de befruktas fint!{#emotions_dlg.flower} 

• Sofiali77

Tinzu: Jag hade också sjukt ömma bröst ca en vecka in i ruvningen. Har aldrig haft så ömma bröst tidigare, men det har lagt sig nu. Bara lite ömma och lite större. Troligen en biverkning av progesteronet.

Grattis Helvetiaaa till äggskörden!

Ringde kliniken idag för att få mer progesteron, då läkaren hade gett mig för lite på recept och fick till min glädje veta att vi har en blasto i frysen. Har aldrig haft någon blasto, så det var kul.

• turtle01

Mustikka; å vad jag ska hålla tummarna!! Varför beställer du extratest? Jag har två clearblue, räknar inte med att behöva fler. Eller kommer man tänka annorlunda längre fram?

Jag tycker väntan än så länge går bra, har varit sysselsatt med diverse husprojekt. Det svåraste just nu är att försöka avstyra spontana glas rosé-vin som kompisar/grannar vill bjuda på. Jag var faktiskt in på bolaget idag och handlade några olika alkoholfria alternativ att ha i glaset istället. 

SofiaLi: okej, tack för info... då blir det förhoppningsvis mindre ömt i brösten om några dagar då.  Å grattis till infot om blasto!!

• Tinzu
    turtle01 skrev 2012-06-04 10:24:08 följande:
    Tinzu: så bra att det ser bättre ut! Hoppas det fortsätter bli bättre i dagarna....

Förra veckan var verkligen en spännande vecka, den här veckan  innehåller också ett spännande moment för flera av oss nyblivna ruvare gissar jag.... att få veta om de ägg som odlats vidare blir ämnen för frysen. Dock ännu en röd dag som sinkar litegrann... 

jodå spänningen lurar runt hörnet varje dag sambon har börjat förbjuda mig från att rensa kattlådan, han säger "det är inte bra om du blir gravid nu!" så jag frågade "ska du rensa den i 9 månader då? vaaaaaaarje dag, ibland 2ggr om dagen?" och det tyckte han lät som en bra idée haha
  • Tinzu
    Sofiali77 skrev 2012-06-04 21:10:58 följande:
    Tinzu: Jag hade också sjukt ömma bröst ca en vecka in i ruvningen. Har aldrig haft så ömma bröst tidigare, men det har lagt sig nu. Bara lite ömma och lite större. Troligen en biverkning av progesteronet.

Grattis Helvetiaaa till äggskörden!

Ringde kliniken idag för att få mer progesteron, då läkaren hade gett mig för lite på recept och fick till min glädje veta att vi har en blasto i frysen. Har aldrig haft någon blasto, så det var kul.

oh hoppas det blir likadant för mig, blir som lite jobbigt att shoppa nya bh:ar, nu när man inte är så graciös, inte jag iaf
  • Helvetiaaa

Tack så mycket:)) Gör det lika ont att sätta tillbaka ett ägg som det gjorde att ta ut dom?? :(

• Emilotta

Helvetiaaa: grattis till bra skörd! Nej det gör inte alls ont att sätta tillbaka. Man behöver inte ens smärtstillande. Det är klart att det känns att de bökar lite i börjar när intrumenten ska in men det gör inte ont alls.

spännande dag imorgon!

Svar på tråden IVF Umeå