• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • pinglan2012
    Emilotta: Tack för det snabba svaret! Det låter ju bra, längtar redan tills det är dags..! Glad

Har du testat något än? När var det din "officiella" TD är?
  • Helvetiaaa
    Emilotta skrev 2012-06-12 11:13:45 följande:
    Helvetiaaa: jag tror att det är bra att det gör ont för det kan betyda att livmodern växer =) än är det långt till TD så det finns mycket hopp kvar!

Får hoppas på det:)) Tack:))
  • Emilotta
    pinglan2012 skrev 2012-06-12 11:30:27 följande:
    Emilotta: Tack för det snabba svaret! Det låter ju bra, längtar redan tills det är dags..! Glad

Har du testat något än? När var det din "officiella" TD är?
    Jag har hållt mig från att testa, sa till min sambo tidigare att han skulle stoppa mig om jag försökte i förtid=)

jag har TD på söndag 17/6 men ska testa på fredag har vi bestämt.Skrattande Mina lutinus tar slut på måndag och jag vill hinna ringa och få fler om det är så att det blir positivt. Läkaren sa att jag skulle fortsätta med dem efter första 21 dagarna men att jag skulle trappa ner.

idag är min beräknade mens dag och än så länge har inget dykt upp så det känns ju bra iaf=)
  • A79
    Helvetiaaa skrev 2012-06-12 11:09:45 följande:
    Inne på rd 6 och jag har så ont i magen, känns som mensvärk.. någon som hade/har samma?? Blir ju orolig:(
    Jag hade jätte super ont dom ruvardagarna fram till ungefär ruvardag 14 el 15.
    Hade så ont att jag stannade hemma från jobbet dubbelvikt flera dagar!
    trodde mensen skulle komma närhelst.
    Nu idag går jag in i vecka 13 Glad 
  • Emilotta

A79 tänkt att det känns som att tiden går så fort när du nu redan är i v 13!! Men för en själv smyger det fram=) Hur mår du?

• Mustikka

Emilotta: åh vad spännande! Håller alla tummar och tår att mensen inte kommer!:)

A79: har tänkt på dig, så länge sen man såg dig i tråden. Såå härligt att du redan är i vecka 13!:) Hur har du mått?

• Helvetiaaa
    A79 skrev 2012-06-12 15:40:20 följande:
    Jag hade jätte super ont dom ruvardagarna fram till ungefär ruvardag 14 el 15. Hade så ont att jag stannade hemma från jobbet dubbelvikt flera dagar! trodde mensen skulle komma närhelst. Nu idag går jag in i vecka 13  

Men grattis:))))) Får hoppas på samma här;)
  • A79
    Helvetiaaa skrev 2012-06-12 19:31:26 följande:
    Men grattis:))))) Får hoppas på samma här;)
    Såklart det blir samma för dej! som sagt.. denna menssmärtan är ju även tecken på graviditet!Solig
  • Helvetiaaa
    A79 skrev 2012-06-12 20:06:12 följande:
    Såklart det blir samma för dej! som sagt.. denna menssmärtan är ju även tecken på graviditet!

Hoppas hoppas hoppas:))) Sitter här själv i soffan just nu och ler från öra till öra haha:)
Svar på tråden IVF Umeå