• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Tinzu

är det någon annan som har problem med sura uppstötningar? skulle lägga mig ner och se TV och så bara Kräks

• EEJ

Snacka om störd cykel! Fick tid nu på måndag, på dag 13 för, för ul innan fet. Idag (!!) på dag 9 får jag glad gubbe, har aldrig fått utslag någon annan dag än dag 13 förut! Ska ringa kliniken imorgon! Jag blir ruvare för andra gången om 6 dagar. Undra om den här dagen är dag 1 eller om det är imorgon?

• inväntande

Jag hade ett 4 celligt och ett 6 celligt och det är nog det bästa jag har haft 6 celligt. Men usch nu är jag konstant nervös hela tiden och oroar mig för att få mens när man har dessa mol/mens värkar. Vi sa att den som var 6 cellig är nog en seg en rackare!
  • drömmer om ett barn
    EEJ: Jag är tydligen inte den enda med störd cykel.. Glad Är det kliniken som sagt att du skulle börja med ÄL-test på dag 4? När jag ringde sa dom att det blir VUL på dag 11 (nu på måndag) och därefter ringer dom upp och meddelar när jag ska börja med testerna. Verkar knepigt.. tänk om jag missar stegringer helt då? Är på dag 7 idag.

Men vad spännande för dig, nu blir det ju återföring betydligt snabbare än tänkt! Solig 
  • Helvetiaaa

Är det någon här som har barn sedan tidigare? Tänkte om det är "lättare" att bli gravid via iaf om man varit gravid tidigare?.. Kanske är en dum fråga eg:/

• annalotta

Jag har barn sedan tidigare, dotter som kom till naturligt på 2:a försöket.
    Vi ska nu påbörja vår 5:e IVF, äggplock idag!! Så för vår del har det inte varit lätt att bli gravid igen trots att vi redan har barn...

• EEJ

Drömmer om ett barn: kliniken sa att jag skulle börja på dag 4 och det var då tur. Brukar inte börja testa förrän dag 11 eftersom art jag VET att jag ALLTID får utslag på dag 13. Skulle egentligen göra vul på dag 11 men lördagar är det stängt i Skellefteå så därför fick jag på måndag, dag 13. Ska ringa idag och höra vad se säger men jag gissar att det blir insättning på tisdag!!

• EEJ

Helvetiaaaa: jag har ett barn sedan tidigare som kom till på naturlig väg. Min första ET misslyckades och ska ny sätta in en frysis nästa vecka.

• pinglan2012

När är det man kan börja "tjuvtesta"? Tänkte hur många dagar efter ÄP som är BIM?

Försöker jämföra med Mustikka som hade ÄP dagen innan mig (har jag för mig), men så stämmer ju inte insättningsdagen då jag hade långtidsodling...

• Helvetiaaa

Jaha då kan man inte hoppas på det heller;) Att dom här dagarna går seeegt!! Känns som jag ruvat i flera veckor men i verkligheten är det bara två dagar:(

Svar på tråden IVF Umeå