• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Smilla03

Grattis allihopa som plussat, shit va det har gått bra för er, stort stort grattis! Själv hade man tänkt hinna sätta in en frysis innan de har sommarstängt, men tror ni inte att mensen inte har dykt upp! Så jäkla typiskt, den har aldrig varit sen förut, förutom för nåt år sedan men just nu när man absolut vill att den ska komma som vanligt så vill det sig inte, den är typ en vecka sen, jag har gjort ett grav test igår men det var negativt. Jag antar att detta beror på att man har proppat i sig så mycket hormoner förra månaden att kroppen inte är i fas än. Är det nån mer som varit med om samma sak?

• EEJ
    Smilla03 skrev 2012-06-12 22:35:09 följande:
    Grattis allihopa som plussat, shit va det har gått bra för er, stort stort grattis! Själv hade man tänkt hinna sätta in en frysis innan de har sommarstängt, men tror ni inte att mensen inte har dykt upp! Så jäkla typiskt, den har aldrig varit sen förut, förutom för nåt år sedan men just nu när man absolut vill att den ska komma som vanligt så vill det sig inte, den är typ en vecka sen, jag har gjort ett grav test igår men det var negativt. Jag antar att detta beror på att man har proppat i sig så mycket hormoner förra månaden att kroppen inte är i fas än. Är det nån mer som varit med om samma sak?
    Min första "riktiga" mens efter ET hoppade också några dagar. Jag har alltid 27 dagars cykel men jag tror att den blev typ 33-34 dagar, så det var ju också nästan en vecka sent.

Hoppas att den kommer snart så du hinner ett FET, men det känns ju som om det kan bli tajt om de stänger den 1 juli. Jag håller tummarna!!
  • EEJ

Mensdag 14 idag och jag får ALLTID glad gubbe på CB äl test på dag 14 eller senast på dag 15 (har hänt någon enstaka gång). Tomt i ringen idag så nu hoppas jag verkligen att det ger utslag imorgon, annars har det hänt något galet med cykeln.

Då blir det iaf insättning på tisdag nästan vecka och det passar bra i vårt schema så det kunde inte vara mer perfekt.

Hoppas verkligen att FET är vår melodi, för det här är verkligen skitjobbigt!

• drömmer om ett barn
    Smilla03: Ånej, typiskt att din mens ska vara försenad nu när du verkligen behöver den! Rynkar på näsan Var också med om samma sak men min blev "bara" 5 dagar försenad denna månad. Blir en oerhörd stress när man vet att man måste få den för att hinna med FET innan sommarstängningen. Men än är hoppet inte ute och jag hoppas verkligen att "tant röd" dyker upp och det omgående. Håller tummarna för dig! {#emotions_dlg.flower}

EEJ: Hur gick det med dagens ÄL-test? Hoppas på att det blev glad gubbe! Jag tog mitt första test idag och det visade ingenting så bara att vänta och prova imorgon igen.

Usch ja, det är verkligen ingen höjdare att hålla på med dessa behandlingar. Tycker inte att jag har lidit så mycket av vår barnlöshet tidigare jämfört med nu när vi går igenom detta, känns verkligen hopplöst emellanåt.. Skäms Om någon av våra eskimåer mot alla odds klarar upptiningen och återföring sker så kommer det bli en tung period fram tills TD.

Hur går det för er ruvare? Och alla gravida, hur mår ni? Solig  
  • Helvetiaaa

Fick brev ifrån Umeå idag att det inte blev några frysisar, så nu inbillar jag mej att det dom återförena oxå är "dåligt", är mina tankar rätt Eller helt ute i de blå?:/

• drömmer om ett barn
    Helvetiaaa: Vad tråkigt att det inte blev några eskimåer.. Rynkar på näsan Letade info och ca 30% får till frysen så det är inte så vanligt som man kan tro. Och bara för att du inte fått till frysen så betyder inte det att embryot som återfördes är dåligt på något sätt, det hade alldeles säkert de bästa förutsättningarna och valdes därför ut till dig! Glad
  • Helvetiaaa

drömmer om ett barn : Tack för ditt svar

• Helvetiaaa

Meh!! Så försvann typ halva inlägget!! Jaja... Kram på er alla goa :))

• Mustikka

Helvetiaaa: Jag fick inte heller några till frysen men den lilla rackarn jag fick tillbaka verkar klara sig bra hittills;) Så det är nog ingen fara.

• Helvetiaaa
    Mustikka skrev 2012-06-13 12:40:14 följande:
    Helvetiaaa: Jag fick inte heller några till frysen men den lilla rackarn jag fick tillbaka verkar klara sig bra hittills;) Så det är nog ingen fara.

Får hoppas på samma här:))
Svar på tråden IVF Umeå