• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • inväntande
    Tinzu skrev 2012-06-10 12:11:45 följande:
    ruvardag 10 idag, tänkte att jag mååååååååååååste ta ett test.. gjorde det, hur ska jag ta detta resultatet?

Ja skulle vara försiktigt optimistisk!! Nu vet jag ju itne om du har hormoner i kroppen men det ser ju lovande ut.
  • Tinzu

jag vågar inte tro på det riiiiktigt än vi får se vad kroppen säger senare under veckan

• Mustikka

Tinzu: Ser ju riktigt bra ut det där!:) vågar nog säga Grattis!!:)
    Det är svagt för att du bara är på rd 10, men som dom säger ett plus är ett plus:D
    Testa igen om två, tre dagar:)

• pinglan2012

Tack för att alla gratulationer! Känns riktigt overkligt!!! Testade igår igen och det var också solklart plus Solig

Drömmer om ett barn: Åh tack! Tycker min resa har gått oförskämt bra... och så ett plus och massa blasto till frysen som slutresultat! Men har som alltid haft det på känn, att om vi ska lyckas få barn så är det IVF som gäller. Är så glad att jag inte fortsatte att ödsla tid med Pergotime Glad

Håller tummarna för att dina två embryon ska klara sig! Du förtjänar att lyckas! {#emotions_dlg.flower}

Mustikka: Tack igen! Hur känns det för dig att ha ett plus nu? Ofattbart? Skrattande

Turtle01: Är på rd 11 idag, men då hade jag långtidsodling (ÄP var 25/5).

Ja, de har nog fullt upp i Umeå för det verkar ju vara många som gjort ÄP/ET nu och väntar besked via brev. Men du borde ju ha det i början av veckan iaf tycker man.

• Sofiali77

Grattis Pinglan, Mustikka och Tinzu. Vilken lycka!

Det var någon som tidigare som frågade om det skulle vara lättare att få barn om man tidigare lyckats på egen hand och jag har läst att det ska vara så, men det stämmer då inte på oss. Vi fick en ljuvlig dotter för 8 år sedan. Blev gravid efter andra "försöket" när vi sagt "blir det så blir det".  Har haft känslan att  det kanske inte blir fler barn, men tänkte att det borde nog funka ganska kvickt ändå. Jag har flera i släkten som "bara" har fått ett barn. Efter 3,5 års försök, både själva, med pergo och 2 IVF och ett frys är vi ännu inte gravida. Ett missfall har vi dock haft i vecka 8. Vi har 2 IVF och ett frys kvar, sen ger vi nog upp. Jag hoppas bara man orkar igen dem rent psykiskt, men vad är alternativet? Adoption verkar så krångligt. Inte är vi gifta heller. Usch - ursäkta neggo-inlägget!!!

• turtle01

Rd 11 är snart till ända, helgen har gått hyffsat fort ändå faktiskt... har hållit mig sysselsatt: jobbade från igår till i förmiddags, och har snyggat till en del här hemma -både inomhus och utomhus. Ett av våra husprojekt är så gott som färdigt nu. Imorrn får vi hoppas att det finns post från kliniken med besked om ev. lyckade blasto-odling. 

Roligt med alla som fått plus, men jag känner mig väldigt nervös nu... undrar vad mitt resultat kommer bli. Cliffhanger så det förslår! 

• Tinzu

tack alla jag vågar inte hoppas riktigt än, sambon har kollat på bilden och även en av mina syskon alla ser klart och tydligt, men neeeh, jag är inte riktigt övertygad än.. det är ju för bra för att vara sant isf

• Helvetiaaa

på vilken rd tjuvtestade ni första gången? Vad blev resultatet på stickan? Stämde resultatet sen på "rätt testdag"?

• Emilotta

oj plussen bara rasar in! grattis till er alla!!

jag har en fråga om lutinus. Jag upplever att de senaste dagarna har det varit svårare att föra in pinnen, att det liksom tar stopp tidigare, har nån annan känt samma, och att det rinner ut mer, som att man skulle vara övermättad med lutinus Flört.

Svar på tråden IVF Umeå