• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn
    Emilotta: Jättegrattis till ditt Plus, gravtesterna visade klara och tydliga besked! Skrattande Underbart!

pinglan: Härligt att ditt pluss håller i sig! {#emotions_dlg.flower}

annalotta: Hur gick det med odlingen till blasto, är du ruvare till en nu? Hoppas det! Glad

EEJ: Har du fått glad gubbe nu då?

Smilla03: Vad sa kliniken, hinner du göra FET innan stängningen?

Freja150: Vad skönt att ni har fått en kallelse, nu får ni ladda batterierna under sommaren och sen smäller det till hösten! Solig
  • annalotta

Drömmer om ett barn: Jo, jag är ruvare nu till en blastocyst! Känns bra att få testa ngt annat! Tyvärr blir det nog så efter ngra misslyckade försök att det finns inte så mkt hopp..!? Lr hopp finns såklart, men det är stor skillnad mot 1:a och 2:a ruvningen. Brukar börja blöda ruvardag 7-8 så vi
    behöver nog inte vänta så länge på svar

Hur går det för dig? Får du ngn glad gubbe på ÄL testet??

• EEJ

Utslag på äl-testet idag. Det betyder att jag blir ruvare på torsdag nästa vecka!

• A79
    EEJ skrev 2012-06-15 18:38:13 följande:
    Utslag på äl-testet idag. Det betyder att jag blir ruvare på torsdag nästa vecka!
    Härligt & underbart!Skrattande
  • drömmer om ett barn
    annalotta: Så roligt att du fick en blasto tillbaka, grattis! Skrattande Blev det några till frysen? Kan förstå att man tappar hoppet efter flera misslyckade försök, men så länge man orkar kämpa vidare finns det alltid en chans och jag hoppas så att det är er tur nu! {#emotions_dlg.flower}

Ingen glad gubbe ännu, tror det dröjer några dagar till. Börjar oroa mig för att den kommer dyka upp sent nästa vecka och återföringen isåfall måste bli under midsommarhelgen. Och då har dom garanterat stängt.. Jaja, vi får se hur det går! Glad

EEJ: Skönt att höra att du äntligen fick utslag på testet! Skrattande Då hinner du precis innan midsommar.   
  • EEJ
    drömmer om ett barn skrev 2012-06-15 20:02:46 följande:
    annalotta: Så roligt att du fick en blasto tillbaka, grattis! Skrattande Blev det några till frysen? Kan förstå att man tappar hoppet efter flera misslyckade försök, men så länge man orkar kämpa vidare finns det alltid en chans och jag hoppas så att det är er tur nu! {#emotions_dlg.flower}

Ingen glad gubbe ännu, tror det dröjer några dagar till. Börjar oroa mig för att den kommer dyka upp sent nästa vecka och återföringen isåfall måste bli under midsommarhelgen. Och då har dom garanterat stängt.. Jaja, vi får se hur det går! Glad

EEJ: Skönt att höra att du äntligen fick utslag på testet! Skrattande Då hinner du precis innan midsommar.   
    ja nu är det lika bra att det tar några dagar till för precis som du säger så har de säkert stängt någon dag under helgen. Jag hann inte ringa på nummret till labbet idag, undrar om de svarar i telefon på helgen? Vet du?
  • Tinzu

mitt IVF slutade till 99% i tidigt missfall, har inte testdagen förrän om 3 dagar, men började blöda på ruvardag 12, testade på ruvardag 14, det var fortfarande ett plus, och gjorde ett även idag och det var svagare, så för mig och sambon blir det ett nytt försök i augusti

• Mustikka

Tinzu: Nej!!:( va tråkigt:( men du verkar ta det bra! Starkt! Ska du ändå fortsätta testa?
    Styrkekramar!