• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mustikka
    Tinzu: Jag hade lite sura uppstötningar när jag drack mitt koffeinfria kaffe i tisdagsGlad

Inväntande:
    Ser bra ut det därGlad Har också köpt en digital, ska testa med den på TD.
    Känner igen den där oron. Man oroar sig om man har molvärk och samma om man inte har det. Svårt att bara slappna av. 

Pinglan: Jag tjuvtestade 2 veckor efter ÄP, eftersom jag i min normala cykel alltid får mens 14 dagar efter ÄL.
    Eftersom du har en långtidsodlad så borde du kunna tjuvtesta nuFlört

Jag håller alla tummar och tår för er andra ruvare, snart får vi fler plus till tråden!{#emotions_dlg.flower}

• Tinzu

låter lovande

men idag fick jag rosa/röda crinonerester så jag tappade hoppet där direkt      

• Emilotta

idag fick jag brev om att det blev 5 blasto till frysen, känns väldigt bra!

Tinzu det behöver inte alls vara dåligt med rosa/röda. håller tummarna att det inte blir värre.

• turtle01

Emilotta, jag har inte fått något brev alls.... nu blev jag nervös, skickar de inget brev om det inte blev något till frysen? Fem blasto är ju underbara nyheter annars!

• Emilotta

Tycker det vore konstigt om de inte skickar till alla, ring eller mejla och fråga.

• turtle01

Emilotta, ja det tycker jag med. De skulle odlas vidare till i måndags om jag minns rätt. Jag får väl tortyrvänta i helgen och har det inte kommit med posten på måndag, då mailar jag. Tortyrväntan nr två är att imorrn är jag på rd 10. Har tyvärr känt av en bekant huvudvärk sen igår, -huvudvärk som jag brukar få nån dag innan mens. Usch, känns inget vidare.... 

• drömmer om ett barn
    EEJ: Vad märkligt att vi fick olika besked angående ÄL-testerna. Det verkade vara en ny tjej som ringde mig för hon sa först att jag skulle ringa själv och boka tid för VUL och jag svarade "Jaha, ska jag göra det själv denna gång?" och då bad hon mig vänta. När hon kom tillbaka sa hon att dom skulle ordna med remiss för detta. Bara hon inte har gett mig fel information nu.. Förvånad Fick du tag på kliniken idag?

annalotta: Vad skönt att ni är igång igen! Solig Hur gick det på äggplocket idag?

pinglan: Har du vågat tjuvtesta ännu? Glad Vid långtidsodling syns oftast resultaten tidigare än vid 2-dagars så det borde gå att se resultat redan nu.

Tinzu: Ge inte upp hoppet, det rosa/röda kan vara biverkningar av vaggisarna som man kan få torra slemhinnor av. Sen finns det även dom som får blödningar och trots det ändå är gravida.

Emilotta: Grattis till dina frys-blastisar, jättebra resultat! {#emotions_dlg.flower}

turtle01: Håller tummarna för att huvudvärken är ett gravsymptom och inte en förvarning om mens. 
  • pinglan2012

Tack så mycket för era svar! Tjuvtestade i morse och blev lite fundersam om jag kunde lita på resultatet... det var ett jättetydligt Plus! Har köpt några extra test som jag ska testa de kommande dagarna, bara för att vara säker. Skrattande

Fick dessutom brev idag: 15 embryon/blasto (kan inte skillnaden?) till frysen! Skrattande
    Så för mig:
     44 ägg uttagna, 32 befruktade och 16 som blev nåt att ha.

Drömmer om ett barn: snart är det väl dags för FET för dig? Hur känns det? Hur många blasto hade du i frysen?

Mustikka: När har du din officiella testdag?

Turtle01: jag hade ET förra onsdagen och fick brevet idag, så ha tålamod!

• Mustikka

Tinzu: Som både Emilotta och drömmen om ett barn skrev, kan vara att progesteronet irriterat dina slemhinnor, så ge inte upp hoppet!

Turtle: Jag fick inte mitt brev förrän igår, så kan ta ett tag innan den kommer.
    Tyvärr fick vi inga till frysen. Ska fråga dem när jag ringer på TD varför de inte frös in dem på en gång. Tyckte det var konstigt att de odlade vidare när jag bara hade två.
    Håller tummarna att det är huvudvärk på grund av graviditet och inget annat! 

Pinglan: Åh vad härligt!!! Stort Grattis!!{#emotions_dlg.flower} Ett plus är ett plus, fast förstår att det är svårt att tro på det!Glad Och grattis till massa syskon i frysen!
    Min TD är den 14/6. 

• drömmer om ett barn
    pinglan: Klart att du kan lita på resultatet! Stort GRATTIS!! {#emotions_dlg.flower} Är så imponerad över din resa med alla dessa ägg och så otroligt många blasto till frysen. Förhoppningsvis behöver du inte använda dom, om det inte blir till syskonförsök vill säga.. Glad

Jag har inga blasto utan endast tre vanliga 2-dagars. Är rädd och nervös för att ingen av dessa kommer klara upptiningen men för övrigt känns det skönt att vara på gång igen.

Mustikka: Ville inte nämna det tidigare, men tyckte också det var konstigt att dom odlade vidare på dina två ägg. Borde det inte vara bättre att frysa ner så man är säker på att behålla dessa? Men dom kanske hade extra goda chanser som det såg ut till en början och därför skulle odlas vidare på.

Skönt att du blev gravid nu och slipper göra om hela proceduren! Solig    
Svar på tråden IVF Umeå