• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • annalotta

Äggplocket avklarat! Men usch, tredje ggn å denna gång gjorde det ont, usch!! Fortfarande öm och svullen över magen, aldrig varit förr, brukar det kunna bli så??
    Fick ut nio st ägg!! Vi är jätteglada, aldrig fått mer än 6 st tidigare :) så nu har vi en prel tid för insättning av två st ägg på måndag..lr på onsdag om de bestämmer sig för att köra på en blastocyst...

Snart är det er tur för FET drömmer om ett barn och EEJ?

Grattis pinglan till ditt plus!!! Gud så skönt det måste vara

Turtle: vad tråkigt ni inte fick ngra till frysen, håller tummarna hårt för att ni fick guldägget!

• EEJ

Drömmer om ett barn: jo jag pratade med kliniken idag och de höll med om att det var konstigt att jag fått utslag så tidigt. Hon förstod inte varför jag testat så tidigt, då jag sa att kvinnan från kliniken sagt det blev hon väldigt fundersam. Hon såg sen att det stod i mina papper att jag skulle börja testa nu på söndag. Men jag är stensäker på att sköterskan i fredags sa: - då börjar du testa på söndag.... Hur skulle jag Kina tolka det till söndagen efter?
    Ja, konstigt sa hon iaf så hon tyckte att jag skulle testa igen så det gjorde jag. Mitt på dagen idag så fanns ingen glad gubbe kvar så förmodligen var det något galet igår då jag testade.

Ska fortfarande på vul på måndag och sen på e.m ringer kliniken och då får man väl veta om det blir ngn insättning. Eftersom att jag har blastisar så sätter man in på dag 6 efter positivt äl test.

Var ligger du nu i cykeln??

• turtle01
    annalotta; så bra med 9 ägg! Värt det onda i efterhand, -jag hade också en del ont på slutet av mitt ÄP. Så de sa att två ägg ska sättas in? spännande!
    (Du menade nog till mustikka om frysresultatet. Jag har inte fått något besked än)

pinglan2012, det förklarar saken! Jag hade ET förra fredagen, och det har ju dessutom varit nationaldag som sinkat litegrann också. Då bör jag få veta på måndag eller tisdag! Glad 
  • turtle01

pinglan2012, åh... glömde ju helt att skriva ett stort GRATTIS till dig! Glad  På vilken rd är du?! 

• annalotta

Turtle01: Förlåt, blandar ihop :) Ser nu att du ruvar!! Ruvartiden är verkligen tortyrväntat, man pendlar mellan hopp å förtvivlan..å dagarna segar sig fram. Ska du tjuvtesta ngt??

• el04

Hej!

Är ny här men har läst lite i trådarna om ivf och jag går också på kliniken i Umeå

Har en fråga angående amh-värdet som jag hoppas nån här kan svara på.

Jag fick mitt provsvar per brev igår och läkaren skrev att värdet (0,96) är normalt för min ålder.
    Eftersom jag är 41 år behöver det ju inte betyda att det är så bra dock..

Någon som vet var gränsen går för att komma ifråga för ivf?

Läkaren sa också att amh-värdet är ett prov de inte föreslår eftersom det är så dyrt och när mitt fsh-värde var på 9 (för ett år sen..) hade de inte tyckt att det behövdes. Dock sa hon att hon tyckte att alla borde ta det eftersom det är det test som visar tydligast och inte påverkas av var i cykeln det tas som tex fsh.

Väntar i nuläget på att få mens efter en 10-dagars kur med Provera i ett försök att få bort en cysta på äggstocken som antagligen har stört balansen och gjort att jag inte fått ägglossning trots positivt på stickorna varje månad! 

Om allt är som det ska efter att mensen kommer ska vi försöka över sommaren med pergotime och sedan ivf om jag nu får lov till det. 

Blir lite stressad över att cystan sitter så att hon inte kan se hur mycket aktivitet det finns i äggstocken. Den högra äggstocken såg hon tyvärr väldigt låg aktivitet i så får verkligen hoppas att den vänstra är bra.

Om någon vet nåt om amh svara gärna.
    Ha en bra lördag!

• el04

ok.

Insåg inte att det var bara yngre i tråden då jag bara läste ts och såg att det var i Umeå. Ville gärna se om någon som varit hos dem visste vad de brukar ha för policy när det kommer till amh. Känns länge att vänta på nästa besök och telefontiderna är ju rätt svåra att få till så de passar.. Nåväl får ju veta förr eller senare!

• drömmer om ett barn
    annalotta: Grattis till din hittills största äggskörd! {#emotions_dlg.flower} Vad tråkigt att ÄP gjorde ont denna gång.. verkar kunna skilja mycket från gång till gång när man läser om andras erfarenheter. Det är normalt att vara svullen och öm. Hur känns det idag? Så det blir två embryon tillbaka nästa vecka? Vad spännande! Glad Jo, nu börjar tiden för FET närma sig.

EEJ: Sköterskan måste ha sagt fel datum till dig. Hur fungerar dessa digitala ÄL-test, är det glad gubbe flera dagar i sträck? Måste inhandla sådana för litar inte alls på dom vanliga teststickorna jag har hemma. Vad kollar dom på VUL egentligen, enbart slemhinnans tjocklek eller? Jag är på dag 9 i min cykel.

el04: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} Vi har ingen åldersgräns i denna tråd, alla är hjärtligt välkomna!

Tyvärr är jag själv inte alls insatt i detta med AMH-värden men det finns några i tråden som kan mycket om ämnet, bl a "Germany". Du kommer säkert få alla svar du behöver inom kort! Glad

Hoppas att Proveran hjälper till att få bort din cysta och att ägglossningen kommer igång.
  • Tinzu

ruvardag 10 idag, tänkte att jag mååååååååååååste ta ett test.. gjorde det, hur ska jag ta detta resultatet?

Svar på tråden IVF Umeå