• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • pinglan2012

Grattis Mustikka! Skrattande

Använder ni Crinone vaginalgel? Ska man fortsätta ta dem om man är gravid...? (ser att ni undrar över liknande men ni kanske änder nåt annat) Tog min sista idag och nu börjar man ju nojja upp sig Tungan ute

• Emilotta

läkaren sa vid insättning att om jag blev gravid skulle jag fortsätta med lutinus fast trappa ner efter TD. men kanske är olika för oss alla. Vissa har jag läst i andra trådar tar bara vaggisarna 1 gång per dag, jag tar 3.

• pinglan2012

Det jag minns att läkaren sa var att om man var överstimulerad (eller på väg att bli) så kunde man fortsätta lite längre med Crinone då det hjälper till att motverka överstimulering...

• Mustikka

Jag använder Lutinus 3 gånger om dagen, men kommer inte ihåg om dom sa nåt om hur jag ska göra efter TD. Fick bara för 21 dagar, och tar sista idag. Usch nu blir jag nojjig att jag inte har kvar några att trappa ner med Förvånad 

• Emilotta

men det kanske är som pinglan sa att det bara gäller dem som var överstimulerade eller nära att bli det. Gick du förbi dem idag? Om dom inte sa nått så borde det ju inte vara så, men försök ring imorgon annars och hör.

• Mustikka

Hoppas det, usch måste sluta stressa upp mig över allt Obestämd Dom sa inget, så då är det kanske lugnt. Men ska testa ringa dom imorgon ändå.

• Emilotta

Fokusera bara på ditt fina gravtest och slå bort oronGlad lättare sagt än gjort men tänk bara vad lyckligt lottad du är!

• A79
    Mustikka skrev 2012-06-14 15:42:11 följande:
    Jag använder Lutinus 3 gånger om dagen, men kommer inte ihåg om dom sa nåt om hur jag ska göra efter TD. Fick bara för 21 dagar, och tar sista idag. Usch nu blir jag nojjig att jag inte har kvar några att trappa ner med Förvånad 
    Jag använde oxå lutinus 3 gånger om dagen 6 dom tog slut efter TD dagen.
    läkarn sa till mig att jag inte behövde fler :) 
Svar på tråden IVF Umeå