• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Tinzu
    Mustikka skrev 2012-06-16 16:21:02 följande:
    Tinzu: Nej!!:( va tråkigt:( men du verkar ta det bra! Starkt! Ska du ändå fortsätta testa?
    Styrkekramar!
    nja just nu har våran värld rasat, många frågetecken som uppstår, det har varit många tårar och hela jag har raserat och vill som inte gå utanför dörren, då jag riskerar att bryta ihop.. på tisdag ska jag ta mitt sista test och ringa till kliniken och meddela den, sen skulle jag få telefontid med en läkare för att planera in FET..

kramar!
  • Emilotta

nej Tinzu!! blir så ledsen för er skull, usch vad jobbigt, många kramar till er. 

• annalotta

Fy Tinzu, vad jobbigt att få ett plus, få känna känslan att man lyckats, å sedan raserar det! Förstår du är jätteledsen. Styrkekramar till dig!

• annalotta

Mustikka: tack! Ruvardag 4 nu...tyvärr har den välbekanta mensvärken i korsryggen kommit nu, man borde väl känna ngn skillnad om det inte vore mensen? Känns precis som de tidigare misslyckade försöken och på samma dag kommer värken varje gång..otroligt! Fina ägg vid varje insättning men ändå ingen bäbis på bakning..

• A79
    Tinzu skrev 2012-06-16 12:10:48 följande:
    mitt IVF slutade till 99% i tidigt missfall, har inte testdagen förrän om 3 dagar, men började blöda på ruvardag 12, testade på ruvardag 14, det var fortfarande ett plus, och gjorde ett även idag och det var svagare, så för mig och sambon blir det ett nytt försök i augusti
    Neej... beklagar verkligen... håller tummarna för att FET ska bli lyckat{#emotions_dlg.flower}
  • A79

Jag undrar om någon här vet hur länge man ska äta folsyra?
    Mina är helt slut nu.. ska man köpa fler el behövs det kanske inte längre? 

• EEJ
    A79 skrev 2012-06-17 11:41:21 följande:
    Jag undrar om någon här vet hur länge man ska äta folsyra?
    Mina är helt slut nu.. ska man köpa fler el behövs det kanske inte längre? 
    Under hela graviditeten rekomenderas man väl ett tillskott på folsyra. Under min förra graviditet (naturlig) så åt jag mitt val kvinna från apoteket.
  • A79
    EEJ skrev 2012-06-17 15:14:23 följande:
    Under hela graviditeten rekomenderas man väl ett tillskott på folsyra. Under min förra graviditet (naturlig) så åt jag mitt val kvinna från apoteket.
    OK tack ska kolla på apoteketGlad
  • Mustikka
    annalotta skrev 2012-06-17 01:13:29 följande:
    Mustikka: tack! Ruvardag 4 nu...tyvärr har den välbekanta mensvärken i korsryggen kommit nu, man borde väl känna ngn skillnad om det inte vore mensen? Känns precis som de tidigare misslyckade försöken och på samma dag kommer värken varje gång..otroligt! Fina ägg vid varje insättning men ändå ingen bäbis på bakning..
    Molvärken är så himla lik mensvärk så det behöver inte vara mensen som är på gång Glad Jag hade molvärk några dagar innan jag plussade och trodde hela tiden att mensen skulle komma.
    Håller tummarna!

• Emilotta

A79 jag fick mer folsyra utskriver nu, har för mig att hon sa att jag skulle ta det till v. 20 eller nått därikring. mina tar slut snart för jag fick ju hålla på o spraya så länge innan vi kom igång. 

EEJ vad skönt att det är så nära till att du är ruvare!!

för min del går det fortfarande bra, illamående fram och tillbaka men det är det lätt värt=)