• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Smilla03

Hej Allihopa, jag har varit bortrest hela helgen så jag har läst ikapp mig lite om vad som händer. Grattis till er som har plussat, det ger hopp till en annan också att nästa gång ska det banne i mig funka för oss också!! =)

Om jag får ägglossning i rätt tid så blir det en FET innan sommarstängt, jiiippiii,  VUL är inbokad på torsdag och sen är det bara att få nya order från Umeå när jag ska börja med ägglossningstesterna, om den kommer som tänkt så hinner vi =) Känns super bra, tänk att om ca 3 veckor så kanske jag är ruvare igen, jag håller tummarna hårt och det pirrar lite i magen bara att tänka på det =) Men självklart så vet man att när kroppen är inblandad så kan allt hända, så man får ta det här med en nypa salt och även vara beredd att de kan bli i Aug också.

Kram allihopa

• drömmer om ett barn
    Tinzu: Verkligen jättetråkigt att höra att det inte gick vägen för er.. Rynkar på näsan Det är oerhört jobbigt att få det efterlängtade plusset och sen kommer en blödning som raserar alla drömmar och planer man hunnit bygga upp. Jag vet inte hur det känns för dig men själv är jag på sätt och vis glad över att veta att det iallafall GÅR att bli gravid (vilket jag trodde var omöjligt), även om det tyvärr inte slutade som vi hoppats. Kämpa på tjejen, kram.

EEJ: Hur gick det, fick du tag på kliniken under helgen? Det är visserligen inte lika stor "panik" att få tag på dom snabbt då det gäller blasto-FET men man vill ju ändå få ett besked så snart som möjligt.

Jag fick glad gubbe idag och ringde kliniken. Väntar nu på att en sköterska ska ringa upp så jag får veta vilken dag det blir att åka till Umeå.

annalotta: Hur går det med ruvningen? Tror du verkligen att det är mensvärk som är på gång? Tänkte då man läser om många som känner en liknande värk fast ändå är gravida. Håller tummarna för dig! {#emotions_dlg.flower}

A79: Har du berättat för din son ännu? Svårt att veta hur reaktionen på ett blivande syskon blir men dom flesta barn brukar väl tycka att det är väldigt spännande! Glad

Smilla03: Åh, så himla bra att det finns en chans att ni hinner göra FET innan stängningen! Skrattande Hoppas nu att din ÄL kommer när den brukar och att allt klaffar. Hoppas, hoppas!
  • vårt 2012

Hej allihopa!
     Stort Grattis till er alla som Plus !
    Och kram till er som inte lyckats hela vägen!
    Här känns det som världen har varit upp och ner ett tag, men nu kanske jag har börjat landa lite.

Fick hjälp med att få ut det som fanns i livmodern eftersom min kropp vägrade..

Har nu fått mjölk, i brösten å det känns bara så fel!
    Men på KK sa dom att jag skulle ta det som att min kropp verkligen hade förstått vad den skulle göra och att jag troligtvis är en av dom som får mjölken tidigt i graviditeten..

Känns på ett sätt bra att redan nu veta att det inte hinns med något  innan stängning, utan att vi får vänta till hösten!
    Det är ju sommar, å vill man tänka på annat så är det kalas Skål var eviga helg om man så önskar. 
    Förhoppningsvis är det sista sommaren vi gör som vi vill utan att tänka på någon annan.

Men att få det i knäet när man skulle in för att se hjärtat picka, det blev bara så fel.
    Nästa gång kommer jag inte ens sätta mig för att höra ett grattis å få veta när jag är beräknad innan jag fått se ngt på vulet..

Men nu till det som komma skall..
    FET, ge mig info alla ni som vet!

Någon här med PCO-S som gör FET?
     Hur mycket lägre chans är det att det lyckas?

• drömmer om ett barn
    vårt 2012: Vilken fruktansvärd upplevelse du har fått gå igenom! Gråter Måste vara känslomässigt förkrossande och att kroppen sedan dessutom fortsätter tro att du är gravid.. kan inte ens tänka mig in i den situationen. Förstår att livet måste ha varit ett enda stort kaos från dagen då ultraljudet gjordes.

Om det är något jag verkligen lärt mig av din historia så är det att inte ta någonting för givet. Ett positivt gravtest resulterar dessvärre inte alltid i ett barn. Tror faktiskt inte att jag någonsin kommer kunna vara glad över eventuella framtida plus på stickan utan istället känna en enorm oro. Usch, tycker det är så orättvist att vi som kämpar för att få barn ska behöva gå igenom prövning efter prövning. Blir så arg!

Jag gör FET i naturlig cykel eftersom min mens är regelbunden och så här har det sett ut till hittills:

* Dagen mensen startade ringde jag kliniken och dom bokade in tid för VUL på cykeldag 11.

* Vid VUL kontrollerades storlek på äggblåsa och tjocklek på slemhinna och mitt lasarett faxade vidare uppgifterna till Umeå som ringde upp mig och berättade vilken dag det var dags att börja med digitala ÄL-test. När man får en glad gubbe på stickan ringer man ett direktnummer till Umeå. 

* Fick utslag på testet idag och har alldeles precis fått besked att det blir återföring på torsdag. Har inga långtidsodlade embryon utan endast vanliga 2-dagars. Hoppas nu att någon av dessa tre embryon klarar upptiningen.
  • annalotta

Vårt 2012: fy vad ledsen jag blir över det ni fått gå igenom. :( hela den här ivf karusellen är sjukt jobbig mentalt och få gå igenom ngt sånt där måste vara så tungt! Som du skriver, ta den här sommaren som eran! Njut av lite vin och se framemot höstens FET utvilad och full med hopp!

Drömmer om ett barn: grattis till glada gubben och tid för FET!! Håller alla tummarna jag har för det ska gå vägen för er denna gång! :)

Smilla03: hoppas kroppen sköter sig så ni hinner med FET innan stängningen!! :)

Min ruvarstatus är väl sådär, jag känner till hundra att det inte funkat denna gång heller. Så nu blir det sommarlov från det här, ska gå på möhippor, bröllop festival..bara försöka glömma det här ett tag så tar vi tag i FET till hösten..6:e ggn gillt!!

• A79
    drömmer om ett barn
    Nej vi har inte berättat för sonen ännu..
    Lite knepig situation just då hans jädra far träffat en tjej via internet vilket är helt ok..
    Bara att han bestämt sig för att flytta till henne..
    hon bor i USA..
    andra sidan jordklotet som!!
    Så om jag får ett nytt barn samtidigt som hans pappa lämnar honom blirdet jobbigt för honom skulle jag tro! 
    funderar på berätta det nu midsommar helgen kanske? 

Har du fått veta vilken dag du ska komma till umeå nu?Glad 
  • vårt 2012
    Drömmer om ett barn:  Tack för omtanken! 
    Oki, men vet du hur upptiningen funkar, tinar de ett å ett å kollar om det klarar det å om det inte går får man vänta till nästa äl?  
    Vi har också 3st två dagars.

Håller tummar och tår att allt går vägen för er!
    Men hur blir det med att rapportera från TD å så nu under sommarstängningen?

Har mailat och önskat en tel tid med doktorn för att få fråga lite, både om det som varit å det som ska hända.. Hoppas hon har tid innan de går på sem.

annalotta: Ja, det är verkligen som en känslomässig karusell! Men till sist hoppas jag det ska vara värt allt och hundra gånger om!

• drömmer om ett barn
    ingae: Det var ett tag sen vi hörde från dig.. Glad Har testdagen passerat och hur gick det med långtidsodlingen?

turtle01
    : Hur går det för dig, blir det gravtest i övermorgon?

annalotta: Tack för tumhållningen! {#emotions_dlg.flower}  Tycker inte att du ska ge upp hoppet även fast det känns kört, man vet ju aldrig! Du verkar ha en massa roliga planer för sommaren iallafall.. skönt att fokusera litegrann på annat och inte enbart denna bebis-karusell.

A79: Oj, ska pappan flytta ända till USA? Det var ingen kort flytt! Förvånad Klart det blir omvälvande för din son men jag tror han kommer klara detta ändå. Bebisen kommer ju oavsett vad.. Glad Midsommar låter som en bra helg att berätta den glada nyheten, tycker du ska köra på det! Solig

På torsdag är det dags för FET om allt går som det ska.