• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn
    vårt 2012: Tack, snälla du! {#emotions_dlg.flower} Ja precis, dom tinar ett åt gången. Det är därför man alltid får tid på eftermiddagen för FET så dom hinner tina upp flera ifall det skulle behövas. Har man otur så ringer dom och meddelar att ingen klarade sig och då är det inte mycket annat att göra än att börja om på ny kula med en hel IVF-behandling.

Då har du och jag samma förutsättningar med våra embryon.. eller hade du blastocyster? Hoppas hursomhelst att vi inte behöver använda upp alla på en gång. Hade varit skönt att ha kvar i frysen även om det blir att köpa ett 3-pack till hösten.

Vet faktiskt inte hur det blir med att meddela vid TD eftersom dom har stängt? Skönt på ett sätt, då kan man vänta med att testa tills dom öppnat igen om inte mensen hinner komma innan. Doktorn kommer säkert ringa dig så du får svar på dina frågor! Glad
  • drömmer om ett barn
     Väntrummet
    * Smilla03, (ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn (FET 21/6)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren)
    * EEJ (Fet v 25)
    * Freja150 (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)

Sprayar

Sprutar
    * Helvetiaaa, första ivf

Väntar på ÄP/ET

Ruvar
    * LindaM testdag 27/5
    * inväntande testdag 11/6
    * Sofiali77 testdag 12/6
    * Tinzu (första IVF) Testdag 19/6
    * Turtle01 (första IVF) Testdag 20/6

GravidGravidaGravid
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
  • turtle01

Drömmer om ett barn: det går dåligt tyvärr. Började få brunaktiga blödningar för några dagar sen, de har ökat i mängd o är nu mer åt röda i färgen. Ont i magen, känner mig ledsen och tom... Har inte orkat skriva på ett tag...

• Emilotta

nej turtle!!! så fick det ju inte bli, usch va jobbig, har du testat nånting alls?

• Helvetiaaa

5 dagar var till td, känns som att tiden står still... men ändå, rd 13 idag helt plötsligt!!:) Kram på er!

• Emilotta

Helvetiaaa: du måste ändra din status i listanGlad härligt då är det snart TD

drömmer om ett barn: åh vad skönt att u fått ett datum!

annalotta: hoppas verkligen att det går bra och som sagt annars får ni bara njuta en sommar till att göra vad ni vill=)

vårt 2012: oj vilken resa du gått igenom! men då får du också ta vara på en till sommar med härliga drinkar=)

EEJ: vad bra att du också fått tid för FET!!

Smilla: hoppas på FET innan sommaren för dig med!

• EEJ

Väntrummet
    * Drömmer om ett barn (FET 21/6 14:45)
    * EEJ (Fet  21/6 15:00)
    * Smilla03, (ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren)
    * Freja150 (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)

Sprayar

Sprutar
    * Helvetiaaa, första ivf

Väntar på ÄP/ET

Ruvar
    * LindaM testdag 27/5
    * inväntande testdag 11/6
    * Sofiali77 testdag 12/6
    * Tinzu (första IVF) Testdag 19/6
    * Turtle01 (första IVF) Testdag 20/6

GravidGravidaGravid
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)

• drömmer om ett barn
    turtle01: Nej, vad tråkigt att höra! Rynkar på näsan Hoppas att det inte är rent blod och att det ännu finns en chans. Kram

Helvetiaaa: Förstår att det känns som att tiden står still men snart är det TD! Kommer du hålla dig i 5 dagar till tror du? Solig

Emilotta: Hur mår du, några gravsymptom? Glad
  • Helvetiaaa

Emilotta : Går inte från telen och datorn är död för tillfället... såååååå. drömmer om ett barn : inte en chans, ska testa i morgon bitti hade jag tänkt men samtidigt är jag såååååå nervös att jag ska "jinxa" genom att fuska... men lutar åt ett test:)

• Emilotta

drömmer om ett barn: symtomen är illamående, lite molvärk då och då och sen ofantligt ont i brösten=) men jag klagar inte alls, nästan skönt att må illa Skrattande dock kan ju allt detta bero på progesteronet... ska fortsätta med det i ca 5 veckor till fast lite mindre dos.