• Vickan I

bebisar/barn som har/haft svag muskeltonus/muskulär hypotoni

Hej alla kämpar! Hoppas det är bra med er alla stora och små.

I natt ska vi prova bolltäcke för första gången. Får se hur det går. Tänkte lägga på det om en stund när han somnat ordentligt. Borde jag testat och lagt på det direkt? Tror han skulle blivit arg då haha.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Glad midsommar allihopa !

Meal - Vad roligt att O kan springa. Blir så extra glad när kidsen här gör framsteg ! Vattkoppor går på förskolan här också. Alvin hade för lite mer än ett år sedan, men Axel klarade sig den gången, så får se om han ska få det nu. Det låter ju toppen med mindre ny förskola och att vara där och leka på gården låter bra så behöver inte allt bli nytt för honom då. Här går grabbarna nästa vecka också, sedan blir det sommarlov i några veckor. Ja täcker var ju ingen hit, haha, men väntat. Sjukgymnasten tyckte dock vi skulle kämpa på i några veckor och se om han accepterar det. Får se  hur vi gör.

• Vickan I

MCUL - Hej och välkommen! Vilken tuff start ni haft. Axel skelade också jättemycket i början och ganska länge innan det gav med sig och dröjde med leendet som du beskriver. Vad bra att ni ska in på hab redan och hoppas ni får bra hjälp där. Sjukgymnastik har gjort massor för vår kille

BP - Hoppas ni kan få hjälp med Neos trötthet . Intressant med psykolog, berätta gärna vad de erbjuder för hjälp. Förstår det som att ni varit i kontakt med psykologen tidigare om du inte gillar psykologen? Kom ihåg att ni bara kan avbryta och gå om det inte känns bra! 

• Vickan I

BP - Ok, hoppas det blir ett bra möte iaf.

• Vickan I

BP - vad roligt att det blev ett bra möte ändå! Spännande höst som väntar.

• Vickan I

BP- bra att saker händer och att N utreds, men vad jobbigt att allt inte bara kan få vara bra och att ni kan få njuta av sommaren . Hoppas blåsljudet inte är något och att det tröttheten är något lättfixat. Kram på er.

Hoppas det är bra med alla andra i tråden också. Här är det sommarlov med pojkarna så fullt ös. Roligt, men jobbigt då Axels arga humör begränsar vad vi kan/vågar göra. Vilket är tråkigt för storebror, men vi delar på oss en del. Är lite en chansning varje gång om det blir en trevlig utflykt eller kaos av allt.

• Vickan I

Axel önskar glad sommar ! Busa genom glaset på fiket är skoj, särskilt att typ slicka på glaset....vilket ger mamma noja bläää haha. 
  • Vickan I

MCUL- oj vilka veckor ni haft. Hoppas allt lugnar sig lite nu och att ni får komma hem igen. Tuff liten kille ni har som ändå är glad :).

• Vickan I

BP - Underbart att provsvaren såg bra ut ! En sak mindre att oroa er för. Håller tummarna för blåsljudet också och att det var något tillfälligt som försvinner fort. Hoppas ni snabbt får komma igång med sjukgymnast  och träning.

Ego - Låter hemskt att säga, men denna semester har varit lååååång. Axel är så arg och missnöjd och skriker mycket så vill egentligen inte åka någonstans med honom, men storebror måste ju få ha ett roligt sommarlov. Känner mig stressad, kluven och med konstant dåligt samvete. Men vi har delat oss en del och gjort saker samt att min mamma passat Axel en del så att både jag och min man gjort roliga saker utan Axel ylande hela tiden. När ska han bli lite glad

• Vickan I

BP- toppen att ni har ngn ni har förtroende för och som försöker hjälpa så långt hon kan. Det betyder mkt.

MCUL- ja tur Axel lite charmiga stunder också, annars vet jag inte hur vi skulle stå ut ibland. Jo min mamma bor tur nog mkt nära oss och hon avlastar och passar barnen så att vi kan komma iväg som par själva ibland. Nog vi som är dåliga på att vårda relationen för att man är så trött på kvällen :/. Men i feb går min mamma i pension och kan hjälpa till mer och lättare :).

Svar på tråden bebisar/barn som har/haft svag muskeltonus/muskulär hypotoni