Hej tjejer! Hoppas allt är är bra med alla stora och små och att ni klarat er från magsjuka, vattkoppor, flunsan och allt annat som verkar gå nu, iaf här där vi bor. Blää, även om vi klarat oss bra *ta i trä*
Var i tors på VC med Axel för att få remiss till blodprovstagning/allergiutredning. Läkaren, en ny barnläkare, som vc skaffat var så J Ä * L A otrevlig så jag var halvt i chock tror jag efteråt. Vi fick vänta i 40 minuter innan vi fick komma in pga en miss i bokningen och detta var hon superarg över och diskuterade med en kollega framför mig. Ok att hon blir arg på sin chef som bokar in patienter när hon inte ska ha några, men var proffsig för sjutton. Så hon var arg redan från start och Axel hade ju tröttnat rejält redan innan efter 40 min i väntrummet med mig jagandes efter med "nej, sluta, inte ligga ner, inte röra, inte..." bland alla sjuka och baciller. Så jag ger han en skorpa som jag har med i "krislådan" för att han ska sluta skrika och vi kunna prata och då säger läkaren snorkigt "brukar du ALLTID hålla på och småmata honom med kakor, för då är det inte konstigt att han är lös i magen". Jag blev helt paff och då säger hon "...och vad har han i flaskan han dricker ur". Vatten svarar jag och hon fnyser typ. Sedan undrar hon hur "hur lös i magen kan han egentligen vara, för han är ju rultig" och...ja en massa annat otrevligt. Självklart behöver de ställa frågor, men finns olika sätt.
På fredagen tog vi iaf blodproven och det gick superbra trots tre olika sköterskor och SEX stickförsök innan de gav upp och stack han i två fingrar. Han var så duktig och jag var så glad att jag krävde att få remiss till Astrid Lindgrens provmottagning där de är vana och verkligen tar sig tid och inte gick till vår vc. Får se, tror inte det kommer visa ngt, men vi måste börja någonstans. Hört så många som har allergiska barn, men där inte tester visar ngt, men det blir bättre av uteslutande. Annars får jag be en annan läkare om intyg för att utelsuta livsmedel på förskolan. De gör inte det annars.