MCUL - Ja faktiskt egentligen. Jag börjar verkligen bli knäpp av sömnbristen vid det här laget. Liiite bättre har Axels sömn blivit, men inte mkt. Nu kan han sova ok från ca 19.30 till 00.00 innan det drar igång. Så försöker lägga mig så tidigt jag kan för att "hinna" med lite sömn innan de konstanta vaken, men kul liv...Skulle verkligen vilja att någon tränade med Axel på dagtid ibland. Det är på fm som han är som mest pigg och mottaglig att träna.
Hej Meal
!!! Vad roligt att höra av dig. Vad bra att operationen hjälpte och att han får sova bättre. Vilken bra förskola som är lyhörda och insåg fördelarna med att flytta O till de äldre barnen. Med Axel har jag känt tvärt om, att han skulle behöva gå med de yngre. Vår förskola har också åldershomogena grupper. I brist på bättre ord, vad intressant att han pratar som en sexåring redan! Vilken kille, vad duktig han är. Kanske därför han inte blivit frustrerad över det motoriska. Han har hållit sig fullt sysselsatt med att kommunicera. Han kan få lite frustration av Axel
. Här är det också mycket sjukt, om än inte så illa som hos er. Hoppas det vänder nu när värmen sakta kommer. Axel snorar och hostar och har så gjort i flera veckor/månader. Börjar bli normaltillstånd känns det som!!
FM1 - Nej har inte sökt. Habiliteringen sade typ att det var lönlöst att ens försöka. Men kanske ska prova. Kan ju inte få mer än nej. Ingen aning varför han sover dåligt. Neurologen vi träffa sist sade typ "att vissa barn gör de helt enkelt" . Han kommer aldrig ner i djupsömn känns det som, men vi vet inte vad vi ska göra åt det. Har testat det vi kommit på. Omega 3, massa mat innan natten, "ingen" mat nära natten, sova hos oss, sova själv, jätte mörkt, ganska ljust, varmt, svalt, med kläder, utan, tog bort nappen, lägga sent, lägga tidigt osv. Han är lätt att natta, men vaknar om och om igen. Vår sjukgymnast har också sagt att Axel ska vara barfota, men noga med att han ska ha rätt skor, när han ska ha skor.
Apropå rätt skor. Har letat som en galen på nätet och i affärer efter vårskor med Gore tex till Axel. Ortopeden och sjukgymnasten vill att han ska ha en högre modell som stödjer hans vrister mer. Men sådana skor köps bara in till hösten och inte våren för då vill alla föräldrar ha låga/vanliga skor har jag fått höra överallt. Så tillslut idag så hittade jag äntligen ett par (de hade bara köpt in ett par i varje strl!!). I en färg jag inte gillar, haha, men så glad ändå. Skönt för Axel att slippa klumpiga vinterstövlar de varmare dagarna.