Meal skrev 2013-02-08 21:33:28 följande:
Ja, det är så skönt att han äter. Eftersom plutten är prematur så kunde vi inte få försäkring tidigare, bara baserat på födelsevikt den första tiden, sedan för att han var under utredning och sen pga hydrocephalusen osv. Men eftersom de säger att det inte är cp och hydrocephalusen stabiliserat sig så kunde vi få nu. Så skönt, känns tryggare inför framtiden
Ja gud jag hoppas vår lillkille kan få för sig att börja äta snart! Han har stått still i både vikt och längd sedan i somras och det kan säkert vara någon annan orsak men jag tror ju inte att det hjälper att han inte vill äta något. Ett dilemma jag har med hans mat är att vi har sagt att när det är mat då är det mat man ska äta, inte macka. Så även om han har velat ha macka vid 11 eller 17 målet så har han inte fått det, i ett försök att få honom att äta maten...men nu börjar jag känna att det är fel väg att gå...det kanske är bättre att låta honom äta macka istället för mat? Hade ju hoppats att matvägran gav med sig och han skulle börja äta när han insåg att han inte kommer få någon macka, men det har inte hänt än...det slutar ju istället med att han inte äter alls... hur skulle ni resonera?
Sedan det här med försäkringen så blir jag alltid förbannad. Vi försäkrade Ludvig innan det kom fram att han hade lite mer utmaningar i livet än de flesta, men jag blir så arg att det ska vara så svårt att få rätt försäkring och sedan dessutom få ut den försäkringen man har rät till pga att försäkringsbolagen hittat något kryphål.Usch! Alla ska ha rätt till en vettig försäkring! ...men visst det är ju vinstdrivande företag men då tycker jag det borde finnas något hjälpnät. Oj nu svamlar jag på om det här, var ju inte meningen men ja ja. Det var ju himla skönt att ni äntligen fått igenom er försäkring!