• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Liten till
    M och M skrev 2014-11-12 05:56:20 följande:

Ja vad jobbigt! :-\ Avstannade det i våras?

Var ska du få göra VUL? i vilken vecka?

Jag vet inte vars jag ska ringa. Känner mig helt mellan stolarna. IVF-kliniken, kvinnokliniken eller MVC... Känns som om ingen kommer bry sig i att lilla jag är orolig och vill ha ett ultraljud nu så tidigt. "ja ja vilken inte hjälpa alla som är oroliga. Än fast det ser bra ut just nu denna stund behöver det inte vara någon garanti. Kan hända nåt i morgon" det var det svar jag fick i januari när jag var orolig över blödningen som visade sig vara missfall.. Så Nä förtroendet är inte i topp kanske. :-\

Ja jag var orolig hela tiden för det kändes inte bra. Men såg ett hjärta i 5+3. Sen 1 1/2 vecka efter så kände jag att nåt va fel så då gjorde jag ett nytt. Då hade det dött bara någon dag efter första vul.

Nu känner jag ingenting igen och är livrädd.

Finns det ingen privat i närheten av dig då? Här kostar det 300 och ingår i högkostnadsskyddet.
  • M  och  M
    Liten till skrev 2014-11-12 08:16:39 följande:

Ja jag var orolig hela tiden för det kändes inte bra. Men såg ett hjärta i 5+3. Sen 1 1/2 vecka efter så kände jag att nåt va fel så då gjorde jag ett nytt. Då hade det dött bara någon dag efter första vul.

Finns det ingen privat i närheten av dig då? Här kostar det 300 och ingår i högkostnadsskyddet.

Usch :'(

Vet faktiskt inte om det finns någon privat... Inget jag vet i alla fall... Får kolla upp. Högkostnadsskyddet är jag ju uppe i!
  • Kingston
    Liten till skrev 2014-11-12 05:41:50 följande:

Hej. Kanske inte borde gnälla här, men vill stanna i denna tråd då det känns som att jag snart är tillbaka.

Har inga dom helst symptom, och känner mig inte längre gravid. Är rädd att det avstannat igen, precis som i våras.

Nästan 2 veckor kvar till vul. Hur ska man stå ut?? Jag vill må illa! (lite iallafall)

Usch jag kan inte vara glad alls... Känns som att jag bara väntar på att få ma bekräftat igen så vi kan börja om. Usch.

Kan du inte hänvisa till förra gången och se om du kan få komma tidigare?

Jag vill dock skicka några lugnande ord och det är att jag inte kände ett skit förrän i vecka 20 när jag var gravid sist. Och då kändes det i form av foglossning (mindre kul).

Så man kan faktiskt må hur bra som helst.

Men tar din oro på allvar och tycker nog att du skulle få det kollat...
  • Kingston
    M och M skrev 2014-11-12 09:29:07 följande:
    Usch :'(

Vet faktiskt inte om det finns någon privat... Inget jag vet i alla fall... Får kolla upp. Högkostnadsskyddet är jag ju uppe i!
    Jag tycker du ska prova att ringa runt. Någon kanske tar emot dig trots allt!

Du har inget att förlora på att pröva...
  • Kingston

Och hej kärringjävel! Är inte glad att se dig! Ny kur Pergo imon. Sedan ska jag njuta av den stundande semestern och skita i det här för en hel månad. Får ta tag i den här skiten efter jul. Nytt år, nya möjligheter!

• M  och  M

Jag kände inget speciella känningar med dottern heller förrän vi började känna sparkar. Mådde aldrig illa, inga foglossningar. Mådde toppen! Så man behöver inte må dåligt för att det ska gå bra.

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-11-12 09:30:55 följande:

Jag tycker du ska prova att ringa runt. Någon kanske tar emot dig trots allt!

Du har inget att förlora på att pröva...

Ja jag får göra det... Tycker dock inte om att prata i telefon, gillar inte alls det, har lite av telefonfobi :-\ Och att dessutom stå på sig och kräva saker är jag ännu sämre på. Jag bara tackar och ler
  • Gweny
    Liten till skrev 2014-11-12 08:16:39 följande:

Uch lider med dig. Kommer också vara jättenervös Ifall vi lyckas igen. Var ju också på vul, några dgr senare så försvann alla symtom och var ma. Men som redan nämnts, vissa känner inget och det är bra. Alla graviditetet är olika.
  • M  och  M

Tycker det är jobbigt att det kan bli missfall utan att man ens vet det. Då är det ju "bättre 'det blöder...

• Gweny
    M och M skrev 2014-11-12 09:59:23 följande:

Tycker det är jobbigt att det kan bli missfall utan att man ens vet det. Då är det ju "bättre 'det blöder...

Precis. Vissa går ju många veckor ovetandes om ma. Jag blödde inte eller hade ont. Var det att symtomen försvann... tjatade till mig en tid.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?