• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • dlra

Ps. Vill verkligen inte trampa någon på tårna. Jag är för abort och människans rätt att få göra det hen vill. Vet inte ens själv vad jag skulle ha valt att göra om jag fick reda på att mitt barn i magen har en trisomi eller annat. Ville bara informera det där med handikapp i samband med förlossning :)

• ikala

Jag är väldigt medveten om att man för det första inte ser alla handikap och framför allt att många skador uppstår vid en traumatisk förlossning, tex hjärnskador vid syrebrist. 

En av mina brukare var helt frisk fram till 8 års ålder och blev jätte sjuk då, en genetisk sjukdom som båda föräldrarna bar på hennes bror har inte fått den.

Men jag känner att vet man om redan väldigt tidigt i graviditeten att ditt barn aldrig kommer att få chanser till ett vanligt liv så tycker jag inte att det är fel att välja att avsluta graviditeten.    

• Repan

Vi är både unga o bor i VGR så jag tror inte vi erbjuds KUB. Däremot har vi pratat om det o vet var våra gränser går för när vi börjar fundera på abort, men äg överens om att man måste känna efter då när beskedet kommer. Först då skulle vi slutgiltigt bestämma oss.

Att skador uppstår vid förlossningen känns som en annan sak. Barnet kan ju även ramla o slå i huvudet, bli påkört eller på annat vis få permanenta skador - det är mer olyckor. Kromosomfel är liksom "fel från början". Det är väl därför vi känner att då kan man välja bort stora skador, innan fostret ens är ett barn.

• babylängtan20

jag och sambon är överrens att göra abort om de skulle visa sig en hög risk på KUB för jag skulle inte kunna leva med ett handikappat barn det skulle göra ont i mig varje dag att se att barnet inte kan göra alla andra saker som de som inte är rullstolsbundna osv. eller se de lida och vara ledsna för det.. jag är inte okänslig men jag skulle verkligen inte klara av det mentalt ..

• JustMe00

Hej hopp. Hoppar lycklig som en sol in här med beräknad bf 28 dec har precis fått mitt + på bim -6

Har 2 pojkar sedan innan på 12 resp 2 (snart 3) år.

• IdaJ

Hej! Jag hoppar också in här, har bf 9 dec och är första graviditeten. :) Fick plusset för några veckor sedan, men först nu börjar man fatta :) Bara hoppas att det lilla pyret stannar kvar och mår bra! :) 

• MissKaos
    babylängtan20 skrev 2013-04-17 11:29:49 följande:
    jag och sambon är överrens att göra abort om de skulle visa sig en hög risk på KUB för jag skulle inte kunna leva med ett handikappat barn det skulle göra ont i mig varje dag att se att barnet inte kan göra alla andra saker som de som inte är rullstolsbundna osv. eller se de lida och vara ledsna för det.. jag är inte okänslig men jag skulle verkligen inte klara av det mentalt ..

Vid hög risk kan man göra ett fostervattenprov, då får man ett definitivt besked.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • ikala

Jag har sagt det tidigare och säger det igen... December kommer bli en riktig babyboom månadSkrattande

Grattis alla nyplussade!!! 

Svar på tråden December bebis 2013