• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    Buzan skrev 2013-04-22 09:48:47 följande:
    Misskaos: varför gjordes inte ett vag ul? Trodde inte att det gick att se utanpå magen såhär tidigt! :)

Nej, dom kunde se på vanligt UL -och hon visade mig så jag såg med
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

En fördel i sammanhanget: Besök hos BM ej ansluten kostar 200kr. hos ne gynekolog kostar det 500.
    Och jag är inte SÅ förtjust i gyn undersökningar detta var ju mkt mkt mysigare. Fick med en bild hem! Nu vet kollegorna och min chef -som  genast började med att jag ska in på FK och fixa papper för havandeskapspenning from v 30. Wow.. Känns avlägset.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Fröken Ö
    MissKaos skrev 2013-04-22 10:27:43 följande:

Nej, dom kunde se på vanligt UL -och hon visade mig så jag såg med
    Vad skönt att allt såg bra ut=) Och vad härligt och bli framflyttad!!! =)
  • Buzan

Misskaos: Gud vad häftigt! :) Varför gjorde de inte det på mig! Haha! Hade hellre gjort det än att sitta och spreta i den där stolen när sambon var med. :P

• Ellez

Det är bara att vänja sig det blir många besök med delade ben :) Iaf om man går över och så. 

Efter ett barn innan och två års syskonförsök så har mannen sett många undersökningar göras. 

• Plopps80

Herregud tänk när mannen är med på förlossningen och ser hela musen spännas ut och man bajsar ner sig. VUL är ingenting mot en förlossning och under förlossningen kunde man inte bry sig mindre om det som händer.

• MissKaos
    Ellez skrev 2013-04-22 10:52:38 följande:
    Det är bara att vänja sig det blir många besök med delade ben :) Iaf om man går över och så. 

Efter ett barn innan och två års syskonförsök så har mannen sett många undersökningar göras. 

Vi har ett barn sedan innan, och eftersom det blev till av hormonbeh så har jag gjort massor av VUL. iaf 10 före honom, minst..  Maken har ännu inte varit med vid NÅGON vaginal undersökning. Innan förlossningen hade vi bestämt att han skulle gå ut då alt vända sig ifrån etc. Han ville själv inte kolla där. Jag vill inte, och han vill inte... Tur man kan välja olika!
    Ja, jag minns dom där överburenhetskontrollerna. BM berätade idag att jag kan glädja mig åt att inet gå över så länge som sist  dom sätter igång det snabbare nu. SKÖNT för då fick man gå över 3 veckor här i gbg.
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-04-22 11:08:12 följande:
    Herregud tänk när mannen är med på förlossningen och ser hela musen spännas ut och man bajsar ner sig. VUL är ingenting mot en förlossning och under förlossningen kunde man inte bry sig mindre om det som händer.

Fast ingen tvingar dom till att titta där..
  • Ellez

Det verkar som vi har liknande historier i bagaget, Jag gick över 16 dagar med sonen

Svar på tråden December bebis 2013