• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Vi har en teutonia Mistral Sport sedan sonen. Ska fixa till den lite, för jag gillar en! Den har svängbara framhjul (små) som går låsa samt att man kan dra över handtaget och köra med de stora däcken framåt om det är riktigt snöigt. Min enda fundering är att ja ginte vet/tror det går sätta på en ståbräda på den. Måste kollas!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Ska ha en teutonia med svängbara framhjul. Mjuklift är ett måste då hårdlift är så osmidigt och otympligt. Vill ha teutonia eftersom vi har en maxi cosi babyskydd och adaptrar som man sätter på vagnen så man bara klickar i babyakyddet. Hade en annan vagn tidigare och det är oumbärligt att kunna fästa babyskyddet direkt på vagnen när bebisen somnat i bilen. Kollar på vagn gör vi inte ännu. Vet bara exakt vad jag vill ha efter förra vagnen. En qunny freestyle. Hemsk vagn, ful och otymplig välte hela tiden och hårdlift. Bläää!

• Ellez

Någon som vet om man kan färga om sufletten på en emmaljunga vagn? Vagnen är super men den blekt och känns så onödigt att lägga pengar på ny vagn när man har en. 
    Jag har en pojke som är 3 år och 8 månader när vi får nästa. Hade ni skaffat syskonvagn då? Kommer de va lönt? 

• TessLiihten

Usch, tiden närmar sig med stormsteg, och jag blir mer och mer nervös för varje minut som går... Men vad har jag och vara nervös för egentligen? Allt kommer gå bra. Skönt att jag har min vän med mig som stöd. Jag uppdaterar så fort jag varit där...

• zod
    babylängtan20 skrev 2013-04-23 23:55:13 följande:
    skönt man inte är ensam om att kika på barnvagnar och dylikt ;)
    sängen vi tänkt köpa blev en babykorg de är ju så fina så finns den på vår stads hemsideloppis för 150 ynka kronor :D så vi slår till denna månaden redan måste ju vara optimist ;) ne men passar på då de är billigt för det ingick både madrass, volangkjol och stativ plus den var målad i vit :) behöver bara köpa/göra en himmel och sätta dit mobil och fixa påslakansset men de syr jag nog själv ;)
    Det gör ni helt rätt i
  • zod
    MissKaos skrev 2013-04-24 08:04:24 följande:
    Vi har en teutonia Mistral Sport sedan sonen. Ska fixa till den lite, för jag gillar en! Den har svängbara framhjul (små) som går låsa samt att man kan dra över handtaget och köra med de stora däcken framåt om det är riktigt snöigt. Min enda fundering är att ja ginte vet/tror det går sätta på en ståbräda på den. Måste kollas!!
    Smidigt! Har jag faktiskt inte tänkt på att man kan göra.
  • zod
    Ellez skrev 2013-04-24 08:16:32 följande:
    Någon som vet om man kan färga om sufletten på en emmaljunga vagn? Vagnen är super men den blekt och känns så onödigt att lägga pengar på ny vagn när man har en. 
    Jag har en pojke som är 3 år och 8 månader när vi får nästa. Hade ni skaffat syskonvagn då? Kommer de va lönt? 
    Jag hade inte skaffat syskonvagn då. Har 16 månader mellan mina äldre och använde såklart syskonvagn då, men runt att äldsta blev tre så slutade vi använda den.
  • zod
    Jessys skrev 2013-04-24 08:24:13 följande:
    hejhej.. hoppar in här. väntar mitt 4:e barn med bf 2 dec
    Grattis och välkommen hit
  • zod

Idag tar jag en ledig förmiddag i soffan. Jag har jobbpass på dotterns förskola i eftermiddag och känner att jag verkligen behöver ladda batterierna för att orka med det.

Svar på tråden December bebis 2013