• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Intressant teori om att kroppen vet. Mina tarmar har inte lagt sig som dom var innan. Har en tarmsjukdom och ett sår i tunntarmen och det sitter längre upp.

• MariaOchNiklas

Jag äter omega 3 från fritt flyt. Den ska vara godkänd för gravida, så har jag förstått. Åt det när jag väntade dottern och hon är en frisk busig tjej som precis fyllt 1 år.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Smulan91

Tror jag väntar tills jag frågat på mvc :) säkrast så hihi blev hel nojjig nu, men säkert ingen fara.

• MissKaos

Kolla det noga, kollade upp de5ta noga pre sonen då inmehöll de flesta omega prep saker so,m inte är ok for ett foster. Den ska vara gjord pa jättenattljus olja om ok

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Aimish

Köpte folsyra tabletter idag på apoteket. Nån mer som känner av sina bröst idag? puhh de ingen lek men skönt att veta att det fortfarande händer saker :D

• Buzan

Min mage är svullen och brösten börjar bli större! Det är ju aldrig fel! ;) Smått illamående har jag ibland annars har jag bara massa andra jobbiga symtom. Som sagt nästäppan och nu även hög puls med extraslag! Minns att jag hade det flera gången också! Obehagligt! Någon mer som har så eller vet om det är vanligt att man får så?

• Smulan91

Ja, jag ska inte ta dom mer nu. Tagit dom 2 gånger, kan väl inte va nån fara?

Aimish; jag känner verkligen av mina bröst idag. Och är super svullen om magen.

• Aimish
    Buzan skrev 2013-04-20 21:56:04 följande:
    Min mage är svullen och brösten börjar bli större! Det är ju aldrig fel! ;) Smått illamående har jag ibland annars har jag bara massa andra jobbiga symtom. Som sagt nästäppan och nu även hög puls med extraslag! Minns att jag hade det flera gången också! Obehagligt! Någon mer som har så eller vet om det är vanligt att man får så?
    allt förutom de där med illamåendet =) Jag är dock förkyld sen en vecka tillbaka så nästäppan får jag väl med på köpet :P
Svar på tråden December bebis 2013