• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • babylängtan20
    Felinne skrev 2013-04-21 15:02:01 följande:
    Hej på er. Tänkte fråga lite om era graviditetssymptom. Förra veckan kände jag en lätt men tydlig molande värk i korsrygg och livmoder plus ömmande bröst och att jag var konstant kissenödig. Nu i vecka 6 (5+4 idag) känner jag nästan enbart av ömmande bröst. Kanske lite mer kissenödig än vanligt i och för sig. Är det någon annan som varit med om att alla känningar bara tagit en paus för att sedan återkomma? Tycker liksom att jag mår så vansinnigt bra och blir lite misstänksam eftersom jag har läst om så många som inte alls verkar må särskillt bra...
    mitt kommer och går från ena dagen :) oroa dig inte :)! jag har 2 mf på rad i bagaget men jag njuter till fullo så länge ja inte blöder eller har ont :) vissa dagar mår man skit rent ut sagt men sen kanske 2 dagar efteråt så mår man prima jag tror de varierar lite :)
  • mammatilltvå85
    missmaja skrev 2013-04-21 22:56:24 följande:
    mammatilltvå85; Jag har inte heller fått nån förklaring, hade förverkar i v25+6, slemproppen gick? Och jag åkte då in till sjukhuset, fick Bricanyl första dagen och natten, sen bytte de till nåt annat och förvärkarna satte igång igen. Jag var såpass öppen att hon hade kunnat slinka ut helt fel så det blev med ett akut kejsarsnitt lilltösen kom till världen. De sa att jag ev hade urinvägsinfektion och det kan utlösa en förlossning. Håller tummarna för dig/er att allt går bra och att vi båda slipper alltför prematura bebisar! :)

Ja det får vi hålla tummarna för!

oj, föddes hon redan i v.26 alltså. Hur gick det? Mår hon bra idag? Jag hoppas min lill* vill stanna kvar till efter v.30....det är mitt delmål. Sen är jag glad för varje vecka som går utan att bebisen kommer ut.... 
  • zod

Hej på er! Idag välkomnar jag vecka 6 Magsjukan har äntligen lämnat oss nu och istället känner jag mig riktigt gravid idag. Magen är extremt uppsvullen så jag kan inte ha byxorna knäppa mer än en kort stund, jag får väldigt lätt yrsel och har ett illamående som kommer och går stup i kvarten.

• MissKaos

SÅ! Det blev ett vanligt UL utanpåmagen Är 7+5 och det är ett hjärta som tickar därinne. Härligt. flyttad 3 dgr åt "rätt" håll.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-04-22 09:29:01 följande:
    SÅ! Det blev ett vanligt UL utanpåmagen Är 7+5 och det är ett hjärta som tickar därinne. Härligt. flyttad 3 dgr åt "rätt" håll.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

MissKaos skrev 2013-04-22 09:29:01 följande:
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Vad roligt! Skönt att få bekräftelse! Fick du bild?
  • TessLiihten

Är det fler än jag som inte har så mycket ssymtom kvar? Jag hade det mesta i början, men nu har jag inte så mycket längre. Knappt några alls faktiskt. det är jobbigt. Ska på Vul på onsdag, hoppas att få positiva besked.

• Buzan

Misskaos: varför gjordes inte ett vag ul? Trodde inte att det gick att se utanpå magen såhär tidigt! :)

• Buzan

Kul att ganska många har tätt mellan syskonen. :) Nu får ju inte jag så jättetätt, kommer ju skilja nästan 2 år! Det kommer en spännande upplevelse som säkert kommer att vara rätt tuff vissa stunder men med dubbel glädje andra! :)

Svar på tråden December bebis 2013