• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • islandpeak

På tal om pulsen och extraslagen så har jag det oxå.. Bara genom att gå upp för trappan och då har jag hyfsad kondis i övrigt trots att jag är en liten tjockis :)

• Buzan

Okej! :) Det känns skönt att veta att detta är ganska vanligt då! Känns bara som att det är så tidigt att få hög puls redan nu! Är i vecka 7+4.

• islandpeak

Håller med! Har inte känt så här de andra två gångerna jag vart gravid. Har två pojkar födda -09 och -10. 

• Buzan
    islandpeak skrev 2013-04-20 22:23:46 följande:
    Håller med! Har inte känt så här de andra två gångerna jag vart gravid. Har två pojkar födda -09 och -10. 
    Okej. Tätt!! :) Va kul. 
    Nej, jag trodde det hade med den ökade blodmängden att göra men minns att jag hade detta förut i vecka 13-15 kanske, sedan lugnade hjärtat och pulsen ner sig. :) Längtar till det då jag blir så nojig och stressad av detta. 
  • Buzan

Fler som har/får tätt mellan barnen? Min lilla kille är 15 månader nu och kommer va nästan 2 år när han blir storebror! På det har vi en stor hund som ska motioneras och en man med eget nystartat företag! Jag har en tuff tid som väntar, i guess! ;) men det kommer förhoppningsvis bli mycket glädje också! :)

• Mandyyss

Här en till som vill vara med.. plusade igår och hoppas det går vägen.. isf har vi bf 29/30 december! =)

• missmaja

Hej! Jag hoppar in jag med! Bf 22/12. Detta är min tredje graviditet, har en dotter på snart 5år och fick ett missfall tidigare i år, så vågar ännu inte ta ut nån glädje...
    Svullna ömmande bröst, trött, blir mycket flåsig vid ansträngning och illamående är mina symptom just nu.
    Hoppas verkligen allt går vägen denna gång, vill absolut inte genomgå det som hände i januari igen :(

Kanske ska tillägga att min dotter föddes för tidigt också, ifall det finns fler mammor som fått prematurbebis eller undrar om för tidigt födda!

• MariaOchNiklas

Jag kommer ha ca 20 månader mellan mina om nu allt går hela vägen.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Marymamman

Hej! Hittade hit till Familjeliv igen efter flera års uppehåll. Håller till lite på alltförföräldrar också men jag tycker aktiviteten inte är så hög där. Det är mycket att ta in men jag får nog klarhet snart hur allt fungerar. Anmälde mig till BF-listan och gruppen med december 2013.

Jag bor i Nynäshamn och har tre barn sen tidigare - så detta blir alltså lilla fyran . Det ska bli jätteroligt att få följa er.

Finns det några fler som väntar 4:an här?

Trevlig söndag till er alla! 

Svar på tråden December bebis 2013