• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • babylängtan20

är de bara jag som är en optimist och kikar på barnvagnar ? ;) haha skäms lite då ja bara är i v7 :(

• LillaLady1

Babylängtan: Tack!  :)
    Hur är det med pappan, min sambo har inte kunnat ta in detta alls den här gången. Tror inte han kommer kunna göra det förrän vi passerat v 12 vilket känns lite tråkigt. Får vara glad för mig själv tills han vågar tro på att det går vägen. 

• Felinne

babylängtan20: Nja inte barnvagnar (än, kanske jag ska säga). Men däremot funderar jag på att göra min "kids" board på mitt pinterest-kont hemligt eftersom jag bara kollar på barngrejer och inredning till barnrum... Har bf 17/12 så det är väl lite tidigt att kolla på det redan nu gissar jag men är ju så roligt!

• LillaLady1

Jahopp då jag hoppar jag ur igen då. Precis när jag hade vågat tro på det började jag blöda :(

• Felinne
    LillaLady1 skrev 2013-04-23 17:02:43 följande:
    Jahopp då jag hoppar jag ur igen då. Precis när jag hade vågat tro på det började jag blöda :(
    Nej vilket elände! Gud så tråkigt. Hoppas ni lyckas nästa gång 
  • Inelg

Lilla lady. Söta su det behöver inte betyda MF! Det är vanligt med blödningar i början! Blöder du mkt?

• LillaLady1

Inelg. Blöder som om det vore vanlig mens, har ganska riklig i vanliga fall. Testade en gång till precis innan och nu kan man knappt se något streck alls om man inte håller upp det mot en lampa. Hcg-värdet skulle ju tvärtom ha stigit nu om det inte var någon fara... 

• LillaLady1

Det har det inte gjort det tidigare men då dröjde det innan det började blöda. Förra gången gick jag till v 13 innan skrapning gjordes men den hade stannat i v 5. 
    Testet jag tog i förrgår är inte heller jättestarkt men det syns iaf utan att man håller det mot ljuset. 

• Ellez

Ikväll mår jag bara illa hela tiden. Skittråkigt orkar och känner inte för något. Har någon testat ta postafen? Hur har ni upplevt det? Seaband ger ingen effekt. 
    Ska väl vara glad att jag inte mådde illa första timmarna idag iaf... 

Svar på tråden December bebis 2013