• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Cecilia1984
    Crissie skrev 2013-04-24 20:16:11 följande:
    På fredag är det äntligen dags för tidigt vul, längtar. Har haft mkt "mensvärk" i snart två dagar nu och hoppas att det inte betyder att något är fel!
    Jag har också vul på fredag. Hoppas vi båda får goda nyheter :)
  • MariaOchNiklas

På tisdag blir mitt vul. Så det är 6 dagar kvar. Är på 5+6 idag. Har känt att jag haft en dipp idag. Men hoppas känner mig vid bättre mod i morgon. Trött som tusan.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Marymamman

Äntligen gravid: jag väntar också fyran (mina stora barn är 10, 7, 2). På mig syns det massor. Speciellt på kvällarna då magen står ut mest i profil. Känns lite marigt om man nu ska vara hemlig till v.12.

• ikala

Ni som ska lr har varit på vul för att tjuvkika på bebis har pappan varit med??? Jag ska på vul på Måndag på samma sätt som jag vill ha med sambon så känns det konstigt vid ett vul. Är jag bara fånig???

• Soli82

Jag längtar så tills magen börjar synas, att jag kan vara glad för min graviditet öppet :) vi har inte haft något mf tidigare men sagt att vi väntar till v10-12 innan jag berättar på jobbet för "säkerhetsskull" även om jag inte känner mig direkt orolig. Har berättat för närmsta familjen. Det stora orosmomentet är förlossningen :)

• Soli82

Ikala: jag hade tagit med pappan. Bara säga att han endast får kolla på skärmen :) roligt att få vara med och se, kan nog vara svårt att ta in på samma sätt som oss i början av en graviditet då det inte syns

• Buzan

Min sambo var med under vårt vul nu med andra barnet! Jag tyckte att det var lite pinsamt faktiskt! Även om han satt uppe vid mitt huvud så fick jag ingen filt över benen och så hade jag en manlig äldre läkare. Men han har ju sett mig föda så vi fick stänga av de "pinsamma känslorna". :) Vid första barnet fick han inte vara med vid vul:et. :p

• MariaOchNiklas
    ikala skrev 2013-04-24 21:27:24 följande:
    Ni som ska lr har varit på vul för att tjuvkika på bebis har pappan varit med??? Jag ska på vul på Måndag på samma sätt som jag vill ha med sambon så känns det konstigt vid ett vul. Är jag bara fånig???

ikala skrev 2013-04-24 21:27:24 följande:

Har inte varit iväg än, men tycker det är en självklarhet för min del att han är med. Om det skulle va så att vi får ett tråkigt besked skulle jag inte klara det utan honom. Tror även att vi ska ta med våran dotter. Vi håller ihop i vått och torrt.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Inelg

Ikala. Självklart följer min sambo med. Alltid på alla om han inte jobbar. Vi är lika delaktiga i det plus att vi är varandras stöd om något går fel..

• Plopps80

För mig är VUL en undersökning där man ser sitt gemensamma barn på en skärm. Det är inget sexuellt eller onaturligt. Jag och min sambo vill också gå igenom allt tillsammans och känner presis så. Blir det tråkiga besked är det skönt att ha mannen vid sin sida. Han har varit med och gjort bebisen då är det ju inget att göra ett VUL tillsammans. Ja så ser jag på saken. Men vet att alla är olika. Har en tarmsjukdom och får fingrar och instrument uppkörda i röva titt som tätt och antar man är rätt härdad. Arbetar inom vården och vet att de som gör undersökningar av tarm samt VUL inte bryr sig ett dugg. Man är en patient av tusen. Så givetvis är mannen vid min sida på måndag!

Svar på tråden December bebis 2013