• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Jag väntar på spökveckorna! När alla symtom bara försvinner. Fy fasen vad jag ska njuta!!! Är så trött på att må illa och känna mig överkörd av ett tåg...

• Repan
    Plopps80 skrev 2013-04-25 10:10:53 följande:
    Jag väntar på spökveckorna! När alla symtom bara försvinner. Fy fasen vad jag ska njuta!!! Är så trött på att må illa och känna mig överkörd av ett tåg...
    Känner mig också överkörd av ett tåg. Mår inte jätteilla, bara lite, men är så vansinnigt TRÖTT. Sover hela dagarna och hela nätterna. Känner mig sjuk.
  • Parksandrec
    Plopps80 skrev 2013-04-25 09:41:58 följande:
    Skulle inte orka jobba! Jag orkar inte någonting. Pluggar men ligger mest i sängen och på soffan. Mår illa dygnet runt och är dödstrött från jag vaknar till jag går upp. Fryser mycket och det stör mig enormt. Har köpt blutsaft hoppas på ett lyft!
    Exakt så känner jag mig. Nu har jag iofs åkt på en rejäl förkylning också som verkligen hållt mig i däck, idag är första dan på fem dagar som jag känner att jag klarar att vara uppe och röra på mig.

jag ska göra d-uppsats är det tänkt. det går sådär. jobbar även ca 30% förlagt på kvällar men har varit sjukskriven därifrån. kanske jobbar valborg.
    Ellez skrev 2013-04-25 10:00:13 följande:
    Är så skönt att känna att man inte är ensam! För samtidigt som man är så lycklig över att vara gravid! Så brjar ju omgivningen undra vad som står på...

...och exakt så här känns det också. Även om jag inte skriver så mkt här på familjeliv så läser jag och känner mig mindre ensam.

{#emotions_dlg.flower} Till er alla härinne
    Här står det nåt jätteklokt folk kan inspireras av.
  • MissKaos

Igår frågade sonen om jag har en bebis i magen. Han fick ju såklart ett ja, och blev överlycklig... HAde velat vänta till efter KUB men vi ville ju inte ljuga. Så han har pussat magen kramat den och sagt "hej det är din storebror jag tycker om dig" till bebisen.. Har alldrig sett honom så lycklig någonsin. Är nu mer rädd än innan att ngt ska höända men mkt glad att tidigt UL gjordes i måndags
    Ska bli spännande att hämta i em och se vad han har sagt på dagis!
    9+1 idag. Vågar inte väga mig.
    Har slutat må illa nästan helt. Är trött och tandköttet har börjat vara lättblödande. Trög mage, inte så kul med hemorojder sedan grav med sonen *aj* Träning och linfrön så verkar det bli bättre...
    Fick håret fixat igår, skönt med massor av strån har gått av ganska jämnt i botten ( i hela kalufsen) hormonpåverkan trodde frisören. Nya slingor/färg och en rejäl klippning så ser det ändå ok ut!
    Ni som oroar er för att färga håret under grav -Min frisör sa då att det som kan vara skadligt är ÅNGORNA av färgen. Och det är frisören som står ver håret som får i sig dessa. De (frisörer) får inte havandeskapspenning pga detta utan färgar hår hela tiden nder grav så det är inte något man öht behöver oroa sig för.
    Tog en runda till HM med och köpte ngn kortärmad tröjja och en tunnare skjorta för nu ska våren och sommaren ju komma... LYX mao! Enda tills jag skulle cykla hem och hade glömt regnbyxor. Ösregn = dränkt MK...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • gosnosen

Vill inte vara sån, men det finns studier som visar att frisörer får fler missfall än resten av befolkningen. Men det beror nog på långvarig upprepad exponering. Enstaka gånger påverkar nog extremt lite.

• MissKaos

Vad är det för studier? Metod? Validitet?

Vi som. Fargas sitter ju inte och andas in ångorna som friaören gör. Skillnad.Tänker inbland att det är lite obehagligt att hantera så stora mängder opiater aom jag gör.

gosnosen skrev 2013-04-25 10:40:03 följande:
    Vill inte vara sån, men det finns studier som visar att frisörer får fler missfall än resten av befolkningen. Men det beror nog på långvarig upprepad exponering. Enstaka gånger påverkar nog extremt lite.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Miss K du kan ju ha handskar när du delar mediciner det har jag när jag är gravid! Vill inte vidröra mediciner då. Gillar aldrig att hålla på med mediciner så jag kan ha handskar ogravid också.

• Hedgehog

Misskaos: Såg på bf-listan att du har en son född 09. Jag har en dotter som är född samma år. Hon vet också om bebisen, vilket känns lite sådär. Hon är också så glad! Jag är i v.7 och har bf 16/12. 

Vi har tid för ultraljud den 21 maj. Hoppas där är något som lever... 

Svar på tråden December bebis 2013