• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Ellez

Den förlamande tröttheten verka vara borta! Det är underbart. Jag orkar vara mamma och jag orkar tänka på sommarens projekt. Jag älskar det! Mår dessutom bara illa typ halva dagarna nu. :)

• TessLiihten

Idag gjorde dem ett nytt.Vul, såg ett foster med tickande hjärta. Gulesäcken var lite liten, men hoppas på att det utvecklar sig normalt. Ska göra nytt vul om en vecka

• Lucky86
    TessLiihten skrev 2013-04-28 19:45:58 följande:
    Idag gjorde dem ett nytt.Vul, såg ett foster med tickande hjärta. Gulesäcken var lite liten, men hoppas på att det utvecklar sig normalt. Ska göra nytt vul om en vecka
    Åh vad skönt att läsa, underbart att där var ett tickande hjärta :) Håller tummar och tår :)
  • Em me
    Inelg skrev 2013-04-28 12:04:41 följande:
    Emme:

Jobbig tid minst sagt.. Ush orkar inte ens tänka på det. Blää.

Så jobbigt. Det jobbigaste av alla MF (3mf och 1ma) jag hade var MA där i juli v10.

När jag kommit ur min svacka efter någon månad sökte vi hjälp. Vi påbörjade en utredning både vanlig och MF utredning.

Alla prov och tester visade inga fel på någon av oss och varför vi får upprepade MF är ett mysterium. Efter ytterligare 9 månader blev jag gravid igen. Denna gång efter en självinsemination ! :) Kroppen behöver tydligen lite hjälp på traven. Vad gör man inte efter över 1,5 års försök.

Så nu är jag i v 8 och är rätt så nervös. Jag vill njuta men vågar inte denna gång fullt ut. Vi har gjort 2 VUL.

4+5 och 5+5 som visade att allt såg bra ut men för tidigt för att se hjärtat så än är jag inte lugn. Nästa VUL är på torsdag. Är sjukt nervös, då är jag 7+6!

Ser jag ett hjärta så kan jag tro på det, inte innan!

Så det är då det gäller.

Ja då har vi båda kämpat i motvind:o jag lugnade ner mig lite då jag fick se aktivitet 6+0 men oron finns där klart, kan inte helt känna att jag SKA bli mamma i december, men jag ställer in mig på det.. Håller tummarna att de ser bra ut för dig på torsdag och mig i morgon.
  • babylängtan20

idag pga komplikationer fick vi se en liten bönas hjärta slå var bara i v7(6+1) alltså 8 dagar mindre än beräknat och som vi misstänkt var de tappen som spökat.. hon sa att jag var VÄLDIGT lättblödande .. sedan fick vi reda på att jag även hade bakteriell vaginos :S hon sa de var tur de upptäcktes i tidig graviditet för hon sa detta behandlas med antibiotika via storpiller och detta kan ha varit orsaken till missfall ..
    hon sa även att detta oftast orsakas av sperma..

lilla bönan <3

• Plopps80

Grattis Babylängtan! Skönt att allt var bra och att du får behandling. Idag är det dags för mig och mannen att göra VUL kl 8:15. Hoppas allt ser bra ut! Uch vad nervöst det känns!

• Cecilia1984
    LillaBulan skrev 2013-04-28 11:05:59 följande:
    Nån som börjat få nån synlig kula än? Själv har jag för mycket kg över så det lär gå många veckor innan jag ser nåt
    Är i vecka 8+4 i dag och har sedan en vecka tillbaka fått använda mammabyxor då magen sväller rejält under dagarna. Var på VUL i fredags och fick bekräftat att det finns ett litet embryo. Den var 17,8 mm lång då. Det känns jättespännande! 
  • zod
    Plopps80 skrev 2013-04-29 06:39:36 följande:
    Grattis Babylängtan! Skönt att allt var bra och att du får behandling. Idag är det dags för mig och mannen att göra VUL kl 8:15. Hoppas allt ser bra ut! Uch vad nervöst det känns!
    Lycka till!
    Cecilia1984 skrev 2013-04-29 07:07:43 följande:
    Är i vecka 8+4 i dag och har sedan en vecka tillbaka fått använda mammabyxor då magen sväller rejält under dagarna. Var på VUL i fredags och fick bekräftat att det finns ett litet embryo. Den var 17,8 mm lång då. Det känns jättespännande! 
    Åh, så härligt för er att ni fick se den lille

• zod

Här välkomnar jag vecka 7 idag och jag började dagen med att ringa Kvinnohälsan så nu har jag tid för inskrivning 27 maj och UL 12 juni. Känns som en evighet tills dess.

Svar på tråden December bebis 2013