• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Ellez

Idag måste beslutet tas om jag ska återgå till jobb på måndag eller ej. Måendet går verkligen upp och ner, men nu har jag mått bättre 2 dagar och frågan är ju om jag mår bättre just för att jag får vara hemma och ta dagen som den kommer utan stress eller om det är för att hormonerna har lugnat sig lite nu i vecka 9. Med sonen började det nog lugna sig lite i denna veckan. 
    Ska fundera ett par timmar till innan jag bestämmer mig.

Orkar ni andra jobba som ni brukar? 

• babylängtan20

fick tid för inskrivning 16 maj och KUB 3 juni :D

• Ellez
    Plopps80 skrev 2013-04-25 07:07:27 följande:
    För mig är VUL en undersökning där man ser sitt gemensamma barn på en skärm. Det är inget sexuellt eller onaturligt. Jag och min sambo vill också gå igenom allt tillsammans och känner presis så. Blir det tråkiga besked är det skönt att ha mannen vid sin sida. Han har varit med och gjort bebisen då är det ju inget att göra ett VUL tillsammans. Ja så ser jag på saken. Men vet att alla är olika. Har en tarmsjukdom och får fingrar och instrument uppkörda i röva titt som tätt och antar man är rätt härdad. Arbetar inom vården och vet att de som gör undersökningar av tarm samt VUL inte bryr sig ett dugg. Man är en patient av tusen. Så givetvis är mannen vid min sida på måndag!
    Känner exakt likadant!
  • Irlais
    Ellez skrev 2013-04-25 08:55:09 följande:
    Idag måste beslutet tas om jag ska återgå till jobb på måndag eller ej. Måendet går verkligen upp och ner, men nu har jag mått bättre 2 dagar och frågan är ju om jag mår bättre just för att jag får vara hemma och ta dagen som den kommer utan stress eller om det är för att hormonerna har lugnat sig lite nu i vecka 9. Med sonen började det nog lugna sig lite i denna veckan. 

Jag är supertrött, illamående och ofokuserad... är på jobbet, men jobba som jag brukar är väl tveksamt att kalla det :) 

Det är säkert en kombination av att du slipper stress och att kroppen vänjer sig vid hormonerna... du kanske kan testa att jobba ett par dagar, funkar det så är det bra och annars får du gå hem igen? :)
  • Ellez

Ja är föräldraledig på fredagar så blir ändå hemma tills måndag. Sen om man kan kalla det vila när man inte är ensam hemma det vet jag inte :) 
    Men visst kan man prova och känna sig för! 

• Crissie
    Ellez skrev 2013-04-25 08:55:09 följande:

Jag har jobbat som som vanligt men orkar egentligen inte. Med första barnet var jag inte alls så här trött och mådde bara illa några dagar. Men nu vill jag helst sova dygnet runt och illamåendet är ständigt närvarande. Till skillnad mot förra gången har jag nu ett fysiskt tungt o stressigt jobb så tror det påverkar. Men det blir nog inga glada miner på jobbet om jag är hemma, men min och bebisens välmående går först i det här läget så kommer också att att vara hemma om jag inte orkar jobba mer! Tänker att det ändå är en kort och värdefull period i livet.
  • Plopps80

Skulle inte orka jobba! Jag orkar inte någonting. Pluggar men ligger mest i sängen och på soffan. Mår illa dygnet runt och är dödstrött från jag vaknar till jag går upp. Fryser mycket och det stör mig enormt. Har köpt blutsaft hoppas på ett lyft!

• Hedgehog
    Plopps80 skrev 2013-04-25 09:41:58 följande:
    Skulle inte orka jobba! Jag orkar inte någonting. Pluggar men ligger mest i sängen och på soffan. Mår illa dygnet runt och är dödstrött från jag vaknar till jag går upp. Fryser mycket och det stör mig enormt. Har köpt blutsaft hoppas på ett lyft!
    Jag känner mer som dig. Har fått vara hemma ett par dagar. Känt mig helt apatisk. Fruktansvärt. Idag är det (än så länge) bättre, så tänker jobba imorgon. v.7 är jag i.
  • Ellez

Är så skönt att känna att man inte är ensam! För samtidigt som man är så lycklig över att vara gravid! Så brjar ju omgivningen undra vad som står på...

Svar på tråden December bebis 2013