• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-04-25 13:05:31 följande:
    Vad är det för studier? Metod? Validitet?
    Vi som. Fargas sitter ju inte och andas in ångorna som friaören gör. Skillnad.Tänker inbland att det är lite obehagligt att hantera så stora mängder opiater aom jag gör.
    Två svenska studier, men en annan visade inget samband (utländsk studie) www.sahlgrenska.se/upload/SU/omrade_6/Arbets-%20och%20Miljömedicin/AMM/pdf/Fbladgrav110406%20(2).pdf   Däremot var risken ganska lite förhöjd och då gällde det ju som sagt frisörer som ideligen arbetar med kemikalierna.
  • Parksandrec
    MissKaos skrev 2013-04-25 10:35:27 följande:
    Igår frågade sonen om jag har en bebis i magen. Han fick ju såklart ett ja, och blev överlycklig... HAde velat vänta till efter KUB men vi ville ju inte ljuga. Så han har pussat magen kramat den och sagt "hej det är din storebror jag tycker om dig" till bebisen.. Har alldrig sett honom så lycklig någonsin. Är nu mer rädd än innan att ngt ska höända men mkt glad att tidigt UL gjordes i måndags
    Ska bli spännande att hämta i em och se vad han har sagt på dagis!
    Åh. så fint.

rapportera gärna vad han sagt på dagis om du får reda på nåt :)
    Här står det nåt jätteklokt folk kan inspireras av.
  • zod

Hej på er! Vaknade med världens mest enorma bröst jag någonsin upplevt. Har D/E i storlek, lite lagom hängiga men i dag var de verkligen stenhårda så nu vet jag hur det är att ha silikonbröst  De var så ömma att jag knappt kunde få på mig bh:n :-/ 

Var och åt falafel till lunch och för första gången på en vecka så var jag faktiskt sugen på mat, men ändå fick jag bara ner en halv liten falafel med bröd innan det tog tvärstopp. Är inte alls van vid att han så lite matlust då det var precis tvärtom tidigare graviditeter. Konstigt att det kan vara så olika från graviditet till graviditet trots att man är samma person.

Nå, för att pigga upp mig själv så gick jag faktiskt in på HM och köpte mig tre par mammabyxor, ett par svarta treggings, ett par grå smala jeans och ett par ljusa lite kortare jeans  

Önskar er alla en trevlig helg! 

• Stinakri83

Zod så du hittade lite byxor på hm!! Skönt att det fanns inne I stan så man slipper beställa!

• zod

Ja, jag provade nästan alla byxor de hade och hittade några modeller som satt fint. Riktigt skönt att jag hade missat vart de flyttat kläderna nu efter flytten så man slapp beställa. Just byxor tycker jag nästan är omöjligt att köpa utan att prova först.

• Kiira

Hej på er!
    Sitter här  med en nummer 4 imagen, bf 27 december. Spännande kul och nervöst! och fruktansvärt illamående inget sug på varm mat. Köpte nya bh  för två veckor sedan (visste in inte om gravditeten) men nu har hormonerna gjort att dessa bhar inte alls är sköna nå mer. Brösten har svullnat rejält.(hur är de möjligt!) och magen har efter dagens grillmiddag svullnat upp som en ballong, Knasig kroppen är!

HUr mår ni andra? 

• Magpie

Mina bröst verkar expandera i storlek så jag blir rolig snart. Igår när lönen kom köpte jag två nya, men min nya storlek gör att jag måste handla dyrt för att få något som passar.

zod -har du gått upp mycket i vikt? Mina jeans börjar bli tighta men magen känns inte så pass stor att det är dags för mammakläder än.

• Magpie
    Magpie skrev 2013-04-26 20:25:43 följande:
    Mina bröst verkar expandera i storlek så jag blir rolig snart. Igår när lönen kom köpte jag två nya, men min nya storlek gör att jag måste handla dyrt för att få något som passar.

zod -har du gått upp mycket i vikt? Mina jeans börjar bli tighta men magen känns inte så pass stor att det är dags för mammakläder än.

Jag köpte alltså två nya bh. Inte nya bröst.... känner mig extremt förvirrad och trött. Gravidhormoner....
  • MissKaos

Skönt! Fick klart att ta mina astmamediciner igen och efter två dygn mar jag så mkt battre. Orkar röra på mig tror jag sover bättre mellan kisspauserna med. Blir inte anfådd av att prata..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Yoga03

Jag är i vecka 7. Mår fruktansvärt illa. Har fått medicin på vårdcentralen vilket hjälper lite. Nu har jag magkattar. Diarré och ont i hela magen. Äter bara kall föda som bröd, yoghurt och lite frukt. Blåbärssoppa och skorpor. Känner ingen glädje är bara mentalt utmattad. Det har varit såhär i 12 dagar nu.

Svar på tråden December bebis 2013