• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • TessLiihten

Går nog inte vägen för mig denna gången heller. fick blod på pappret och lite i trosorna. Inte mycket, och har inte ont. Är i vecka 6 (5+0) idag.

• moruri

Ibland blir inte livet som man tänkt sig...
    Fick barn i januari, med små barn är man ju lite stressad och vimsig kom på att min mens var sen 11 dagar och efter två gravtest är det väl bara att inse att man är gravid igen? Antagligen vecka 7. Så två små knoddar samma år. Det va inte enligt våra planer, men det är bara att tacka och ta emot dessa underbara gåvor! Så hoppar in här.

• islandpeak

Moruri: grattis!!! Vi har 12 mån mellan våra, inte planerat :) otroligt jobbigt men 1000 gånger roligare! Nästan jämt ;)

• Felinne

Oj så det kan gå! Ska vi hålla tummarna för att du får gå över tiden så att det blir två januaribarn i stället? Så att de får varsitt år FlörtNä men skämt och sido, stort grattis till dig!

Jag och min man hade tänkt börja försöka i april men jag blev gravid redan i mars. Någon därinne som har lite bråttom och tycker att december känns som en bra månad oavsett vad jag och maken vill Glad

• mammatilltvå85
    TessLiihten skrev 2013-04-27 17:26:43 följande:
    Går nog inte vägen för mig denna gången heller. fick blod på pappret och lite i trosorna. Inte mycket, och har inte ont. Är i vecka 6 (5+0) idag.

men vad jobbigt=(( vad visade ditt Vul? Om vul var bra kanske det bara är en liten blödning utan att det betyder mf?

håller tummarna att det inte är mf! 
  • moruri

Enligt uträkning här på fl blev det 19 dec... Så vi får la se. ;) gör ju inget om den kommer januari, slipper de förklara att de inte är tvillingar, haha! Ska väl vänta några veckor innan man berättar för omvärlden... Vad ska de säga?

• mammatilltvå85

Idag har jag haft en vidrig graviddag. Fick så mkt kväljningar när jag borstade tänderna att jag spydde upp lunchen. Sen har jag haft heeeeeeeeeelt sinnessjuka humörsvängningar. Gråtit och skrattat på samma gång för att 5 sekunder senare bli fly förbannad. Helt utan anledning dessutom. Visste inte ens varför jag var arg. Jag har vart ett riktigt hormonmonster med andra ord. Inser att jag nog är gravid trots allt. Fick så ont i magen när jag var på stan att jag var "tvungen" att gå runt med uppknäppt knapp. Imorgon får vi besök hela dagen och jag borde ju vara trevlig då, hur ska det gå till? Känner bara för att bosätta mig ensam i en skogsstuga och gråta några veckor. Minns inte att jag mådde såhär sist. Hoppas det bara är nåt tillfälligt som snart går över. Har även fått helt sjukt mkt acne de senaste dagarna. Nån mer som har så?

Går in i v.10 på måndag, har man extra mkt hormoner nu eller nåt? Eller varför reagerar jag plötsligt såhär?  

• Plopps80

Man ska inte ropa hej åt pizza till lunch och den la sig som en propp i magen. Låg på soffan och mådde dåligt och tillslut kaskadspydde jag upp allt. Har mått oerhört illa och haft halsbränna hela eftermiddagen. Känner mig död än levande. Aldrig mer pizza någonsin fy faaan!!!

• MissKaos

Ett hormonmonster till här. Sovit på dagen, sonen var hos en kompis hade tänkt göra en massa nytta då. Fixa med traderaprylar tex.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Lucky86

Halllå :) Här vill jag också hoppa in :) BF 30 december med andra barnet. Storebror blir 4 i sommar :)

Har också  fått  finnar, men mest på  ryggen?!? aldrig haft det innan.
    Ett illamående har även följt med, Mindre kul men glad endå att man känner lite symptom iaf :) 

Svar på tråden December bebis 2013