• IdaJ

December bebis 2013

MariaOchNiklas skrev 2014-02-09 23:02:47 följande:

Hann sova i 5 minuter innan de kom in i sovrummet. Dottern vägrade somna och skrek hysteriskt. Gick till köket och la henne i sin vagn och hon tvärslocknar. Nu kan inte jag sova pga att hon inte ligger nära mig då jag är livrädd att hon ska sluta att andas. Blir en ond cirkel...

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ?
    Usch! Förstår din oro! Måste vara fruktansvärt. Se till att få hem ett aningslarm. Vi har ett babysense 5, efter vi skaffade det så sommar jag gott om kvällarna utan massa ångest. Visst kan det hända ändå, men då får vi iaf reda på det vääldigt fort istället för att man ska hitta dom flera timmar efter när det inte längre går att göra någonting.

Hoppas att du fick sova lite i natt ändå! :)
  • IdaJ
    FiaFunderar skrev 2014-02-19 10:21:06 följande:

Hur många gånger per dag bajsar era bebisar? Hur många veckor är han/hon!

Min är 10 veckor och bajsar oftast en gång om dagen.
  • IdaJ

Jag känner mig väldigt bortskämd med att ha sådana nätter jämnt :) Lägger oss 22, han vaknar och vill ha mat vid 6, somnar om och sover till 10 :) En utvilad mamma kan man iaf säga att jag är ^^

• IdaJ

Någon mer som har en bebis som absolut inte vill ligga ner på dagarna? Ted gör allt han kan för att komma upp i sittande ställning när han är vaken. Ligger han i famnen så gör han sig till ett C. Haha :)

• IdaJ
    sarak skrev 2014-02-24 19:41:28 följande:
    Ja, Rasmus vill också komma upp och sitta. Kämpar som en tok
    Rätt roligt :) Och vad starka dom är alltså. Jag höll i hans lår igår och då satte han sig upp. Kul nu när det börjar hända lite :)
  • IdaJ
    Nov13 skrev 2014-02-25 19:55:56 följande:

Så himla glad, vår son verkar äntligen må bra!!

Det har varit en jobbig start. Det började ju redan på bb, han var för slö för att orka och vi behövde ge ersättning. Detta har ju fortsatt och han har haft svårt att öka i vikt med höga levervärden som följd. Vid tio veckor hade han endast ökat 880g sen födsel trots amning och ersättning i calmaflaskan. Han började gå ner i vikt och vi var tvungna att byta till en flaska som han inte behövde suga aktivt ifrån. Hans tungband klipptes ytterst lite och han sög lite bättre men började rata bröstet, såklart, varför behöva jobba för maten? Han har nu mest fått ersättning, pumpar lite och ammar då han vill och han har nu ökat 1380g på 3 veckor.

Pumpar men det kommer inte så mycket nu då han bara ammas 1-3ggr dag. Har även testat att väga före och efter amning och han får bara i sig 40-50ml. Börjar bli väldigt jobbigt att pumpa, får kämpa för varje droppe och bvc och hans läkare har sagt att dom tycker jag borde tänka på att ge upp amningen helt. Dom frågar till vilket pris det är värt det. Men jag kan inte låta bli att bli leden. Jag ville så gärna och försöker väl hålla kvar vid det lilla som går. Han var snäll innan och sov bra men det är inget mot nu. Världens gladaste och han har nu börjat sova 8-9h utan avbrott och det måste ju betyda att han är nöjd. Känns inte som om det finns något mer att göra, jag har KÄMPAT i snart 13 veckor, jag har gjort allt.

Fick igår veta att hans levervärden normaliserats och är så (ursäkta ordvalet) JÄVLA GLAD över det. Han mår äntligen helt bra, önskar bara att det vore pga amningen. Det viktigaste är ju att han mår bra och därför finns ju inget annat alternativ än att fortsätta ge ersättning.
    Får se hur länge jag fortsätter pumpa bara.

Gud vad skönt! Härligt att höra att allt har blivit bättre för er! Tuff start ni haft.
  • IdaJ

Kul med bröllopstankar!! :)

Har också mer sexlust än innan graviditeten! Sambon är överlycklig! haha.

• IdaJ

Ted äter tyvärr också konstant på sina händer.

Nu har vi ÄNTLIGTEN kommit på vad det är som gör att Ted har ont i magen, dom jäkla D-dropparna!!

• IdaJ
    MissKaos skrev 2014-03-01 09:28:23 följande:

Oj! Har inte hört ngn mer som fått det. .vad gör ni då? Han måste ju ha dom..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Enligt min BVC så är det tydligen rätt vanligt. D-dropparna finns i 2 olika oljor tydligen. Tål dom inte den ena så brukar dom klara den andra, så det är bara till att leta upp den andra :)
Svar på tråden December bebis 2013