• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan

Puh, vad det skrivs! Fick ta bort december/januari-tråden pga det är mycket jobb att bara hänga med i en :)
    Grattis till alla VUL! Det är två veckor kvar för oss, lång lång väntan. Men i morgon är det hälsosamtal på MVC i alla fall. 

• Ellez

Nästan 3 timmar kvar på jobb och sååå trött! har även sista dagarna fått halsbränna. Ska köpa hem något för det. Hur känner ni andra har ni börjat må bättre eller är allas illamående och trötthet lika kraftig än?

Som någon skrev innan så är vi flera som faktiskt närmar oss vecka 12 nu! Känns så fruktansvärt skönt räknar ner dagarna mot denna vecka!

• MissKaos
    Fröken Ö skrev 2013-04-29 09:21:42 följande:
    Grattis till alla lyckade VUL/UL!!! Nu är det inte heller så länge kvar tills vi alla passerar v. 12=)

Jag har mitt andra VUL på torsdag, är då i v. 9. Mitt första VUL i v. 7 visade en  liten böna med hjärtslag så jag hoppas den lille fortfarande lever=)

Är det nån fler än jag som börjar känna av foglossning redan nu??   

Känner lite lite ont i ryggen efter att jag har sprungit. Vet inte om det är fogen eller "bara ont i ryggen" Knakade til llite nu på em sen kändes det bättre igen..

Trött idag. Ska jobba till kl 18! Tänk om jag somnar?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Mandyyss

Är det fler här inne som blir knäppa pga oron för missfall?? Idag har jag sån mensvärk i magen och springer och kollar efter blod hela tiden. Blir GALEN! är i 4+6 bara, så det är måååånga veckor kvar. .

• Plopps80
    Mandyyss skrev 2013-04-29 14:27:20 följande:
    Är det fler här inne som blir knäppa pga oron för missfall?? Idag har jag sån mensvärk i magen och springer och kollar efter blod hela tiden. Blir GALEN! är i 4+6 bara, så det är måååånga veckor kvar. .

Mandyyss skrev 2013-04-29 14:27:20 följande:

Var sån i början sjukt jobbigt. Men nu oroar jag mig inte så mycket. Så tidigt har man ju svårt att ens fatta att man är gravid. Mensvärken är helt normal men visst är det jobbigt!
  • Annvy

Hejsan! Jag tänkte ta o smyga in här hos er. Jag/vi är så lyckliga! Just nu väntar jag mitt första barn o är i vecka 9 (8+3). I vecka 7 trodde vi att det var missfall på gång, så jag fick åka in till jouren fler ett VUL. Jag blödde ganska ordentligt, men allt såg bra ut. Det var mina känsliga slemhinnor som busade o skrämde mig/oss. Jag har inte haft särskilt tydliga symptom tidigare o har därför haft lite svårt att fatta att jag faktiskt bär på ett litet kryp. Nu verkar dock kroppen ha konstaterat att så är fallet. Illamåendet smyger sig på mig när jag som minst anar det, min näsa är hyperkänslig, brösten ömmar (vilket min sambo är mindre glad över) o benen samlar å sig vatten, så jag känner mig som en elefant när jag kommer hem från jobbet. Har redan måstat köpa mig ett par stödstrumpor. För tillfället ligger jag nedbäddad i sängen. Jag har åkt på en ordentlig förkylning. Gissa om sambon får passa upp på mig nu! Det är bara en liten ringklocka som saknas :) (plus alla hjälpsamma medikamenter som man normalt tar vid en förkylning o som nu måste undvikas) Roligt att se att denna tråd redan nu är så pass stor. Vi verkar vara många som lyckats pricka in den minst praktiska månaden för BF ;)

• Kiira

Ja detta illamående. vill typ bara kräkas vid tanken på mat! Ida gjorde ja mig en smooti med äppel fil mango o hallon, det fick bli min middag. klarar inte av att sitta vid matbordet med de andra utan att få kväljningar. 4 graviditeten och man är så här känslig. Otroligt!  Lyckades hålla nummer 3 hemlig till vecka 20, tror inte ja lyckas lika bra denna gång. illamåndet gör mig osocial..  tröttheten smyger sig på oxå. Tur att gubben min tar en del av hemma jobbet och att jag pluggar på distans så ja kan vila en stund på dagen...

Vad många ultraljud ni gör så tidigt, varför? något nytt som dom "kollar" eller har de alltid varit så där ni bor?  här i norrland gör man 1 ultraljud i vecka 19-20 om man är frisk och kry. 

• Plopps80

Här gör dom ulj för att fastställa att det är en pågående graviditet vilket jag tycker är riktigt bra.

• mammatilltvå85
    Plopps80 skrev 2013-04-29 10:15:27 följande:
    Kommer inte göra kub. Man kan ändå inte avbryta graviditeten fören tidigaste i vecka 15-16 och då får man föda fram barnet. Nej tack jag avstår...

Vi bestämde också idag hos bm att vi nog inte kommer göra KUB...känns som stor skillnad på om det gick att avbryt i v.12 typ men v.16 (och många ggr ännu senare) nej det hade jag inte fixat.....=( ska man ändå inte göra fp så känns det som en onödig oro för mig att bära OM man får dåliga siffror....
Svar på tråden December bebis 2013