• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Inelg alla embryon utvecklas väldigt olika har jag läst. Ägget kan ha fäst väldigt sent. Ibland tar ju resan till livmodern längre tid. Kanske visade din ÄL tester utslag fast du hade ÄL senare. Bra att lilla hjärtat slog! På rul blev jag tillbakaflyttad 11 dagar. Hon var lite för liten. Jag var sjukt irriterad för jag visste när hon blev till! Hon kom i v 37+6 presis enligt mina uträkningar. Frisk som en nötkärna. i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/null_zps628f54cb.jpg Magen vecka 8+5

• gosnosen

Hej tjejer! Vill bara dela min lycka nu efter ultraljudet som visade en liten böna med pickande hjärta i 8+3! Efter två missfall så känns det underbart!! :)

• MariaOchNiklas
    gosnosen skrev 2013-05-03 10:38:10 följande:
    Hej tjejer! Vill bara dela min lycka nu efter ultraljudet som visade en liten böna med pickande hjärta i 8+3! Efter två missfall så känns det underbart!! :)
    Grattis. Förstår din känsla helt och hållet. Har precis varit med om samma som dig med 2 mf. Vi fick se vårat hjärta picka i tisdags på 6+5
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • nyttliv85

Vilken underbar start på helgen!
  • mammatilltvå85

Kom nyss från läkaren. Gissa chocken när hon säger "titta bebisen" det LÅG en bebis i min mage och sprattlade och hjärtat slog! Blev så otroligt lättad och glad! Måste ha varit nån annan sorts flytning jag hade igår. Blev inte flyttad åt något håll utan är i samma dag, 9+4. Skönt det med, känns som ett bra tecken=)
    Jag är nästan mer chackad nu när jag sett den än jag blev när jag tog det första gravtestet. Ringde min mamma som vet att jag är gravid och utbrast att hon ska bli mormor. Hon svarade typ, ja men det vet jag ju redan?! Hahahaha. Hur man är.
    Känns tryggt att jag får gå hos samma läkare hela tiden, klinikchefen som "ändå tar alla beslut" som min bm sa, hela graviditeten, hon tog verkligen min komplicerade historia på allvar och ordinerade till och med ett toxoplasmosprov då vi skaffat katt. Känns jättetryggt och bra. Nästa ultraljud är om 3 veckor. den 23 Maj. Sedan blir det RUL och efter det ett till i v.22 för att kolla på bebisens hjärta (vår yngst son är ju född med hjärtfel).
    Nu ska jag "fira" med ett glas cola zero dagen till ära och njuta av att jag faktiskt mår så pass bra som jag gör. Lovade mig själv igår att om det ser bra ut idag ska jag sluta oroa mig för allting.

• mammatilltvå85

GRATTIS!!!
  • Em me

Grattis till er som fått se era fina mirakel!

Ingel , låter som en jobbig dag! Men det är ju ett gott tecken att hjärtat slår! Ger en massa styrkekramar, hoppas två veckor går fort och du då får se en fullt frisk krabat!

• Inelg

Grattis mammatilltvå!! Underbart!

Em me/ Aaa började i panik och att jag storgrät i väntrummet på väg därifrån.
    För att sen bli lättad men ändå inte få slappna av helt pga hjärtat...

Måste släppa det och ta en dag i taget. Så här långt har vi aldrig kommit äns. På alla missfall har vi aldrig fått se ett hjärta så det är ju bra.
    Hoppas allt är bra och min näst största önskan är att om det blir ett MF så att det åtminstone blöder ut direkt och inte går och segar som ett MA , det är det värsta tänkbara för mig ...

• mammatilltvå85
    Inelg skrev 2013-05-03 15:59:39 följande:
    Grattis mammatilltvå!! Underbart!

Em me/ Aaa började i panik och att jag storgrät i väntrummet på väg därifrån.
    För att sen bli lättad men ändå inte få slappna av helt pga hjärtat...

Måste släppa det och ta en dag i taget. Så här långt har vi aldrig kommit äns. På alla missfall har vi aldrig fått se ett hjärta så det är ju bra.
    Hoppas allt är bra och min näst största önskan är att om det blir ett MF så att det åtminstone blöder ut direkt och inte går och segar som ett MA , det är det värsta tänkbara för mig ...

tack!

jag förstår att det känns tungt, men hjärtat slog och bebisen lever! Kanske slår det lite långsammare precis i början?  
  • Kiira

Ja mår grymt illa. hela dagen hela hela dagen, går ja för fort vill ja kräkas, rör ja mig vill ja kräkas.men de blir aldrig nå kräkning de stannar på just bara grymt illamående.. Blä för detta... men men de slutar väl så småningom.. men uch...

hur mår alla andra? 

Svar på tråden December bebis 2013