• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Minnymilou
    LillaBulan skrev 2013-06-03 22:36:53 följande:
    Inte hängt här så mycket på senare tiden. Min borderline och hormoner har gett mig en fruktansvärd ångest. En ångest som gör att jag inte klarar av att äta.

Jag tror matproblemet har satt sig som en spärr då BM sa sist "du får inte gå upp så mycket i vikt" och sedan satte sig den spärren direkt.

Gråter konstant, ligger under mitt kedjetäcke för att lugna mig och äter lergigan mot ångest. Så här dåligt har jag inte mått på länge.

När ångesten är som starkast så tänker jag att jag inte vill mer men när jag mår bra så vill jag givetvis ha min lilla bula.

Någon som mått på liknande sätt eller är jag helt udda? :(

Åh, vad jobbigt det låter, jag håller tummarna för dig att du snart mår bättre igen. Jag har en vän som upplevt något liknande som gravid - inte riktigt lika illa som för dig kanske, men nära inpå. Fruktansvärd ångest och oro och mycket, mycket gråt. Det är inte lätt - du låter otroligt stark som kämpar! Kram!

Plopps80: Härligt att du börjar må bättre igen efter att ha förlorat din hund.Glad 
  • MissKaos

Blev rekommenderad deltids sjukskrivning av sg. Läkartid imorgon redan. Visade sig vara både fogloss och min gamla diskskad som ger sig tillkänna. Dvs inte så lättbehandlat och ganska ont.

Mkt bra med tips och övningar. Mkt jag redan viste ifs som att undvika att gå och ffa trappor. Cykla är ok, tur det för vi har en bit till spårvagnen.. kan cykla till jobbet men knappt gå till vagnen. Fick tips om gymövningar med.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • AnnaKaffekanna

Hej alla! Har varit utan bredband  i nästan en vecka nu. Ser att jag har missat mkt. Hoppas det är bra med e alla! Känner mig knappt gravid. Har varken mått särskilt illa eller känt något annat. Har ej heller gått upp något. Har dock inte samma aptit som innan.. o det har ju sina fördelar haha Har ni fått mage? Har fått en liten bula faktiskt :)

• ikala

Känslig är bara förnamnet, dock var jag nästa ännu känsligare när jag åt pergotime. En gång började jag gråta när en av dom så kallade ätmogna avokado inte var mogen.

• Ellez

Denna veckan har magen tagit ett rejält kliv i växandet, men fortfarande ser jag mest fet ut...

Och halsbränna har jag fått till förbannelse. Bränner i hela halsen. Superstörigt. Illamåendet försvinner lite för varje dag och tröttheten går numera att hålla under kontroll.

Upplever ni andra det likadant? Jag är i vecka 14+1    

• Buzan

Jag är också i vecka 14+1 idag. :) illamående har försvunnit helt, men går jag förbi något som luktar riktigt illa (tex sopor) är jag riktigt nära att kräkas.

För övrigt mår jag nu väldigt bra. Är pigg igen, på bra humör och har inga krämpor än så länge. :) magen syns nu ganska ordentligt!

• nexie
    Ellez skrev 2013-06-05 10:13:44 följande:
    Denna veckan har magen tagit ett rejält kliv i växandet, men fortfarande ser jag mest fet ut... Och halsbränna har jag fått till förbannelse. Bränner i hela halsen. Superstörigt. Illamåendet försvinner lite för varje dag och tröttheten går numera att hålla under kontroll. Upplever ni andra det likadant? Jag är i vecka 14+1    

Har också börjat få halsbränna, hade hela tiden med de andra 2 så det är nog bara att vänja sej och knapra halsbrännatabletter......
  • Trasslet

Oohh.. Den konstanta halsbrännan från förra graviditeten hade jag förträngt. Hoppas det blir annorlunda den här gången. :)

• Repan
    ikala skrev 2013-06-05 08:20:49 följande:
    Känslig är bara förnamnet, dock var jag nästa ännu känsligare när jag åt pergotime. En gång började jag gråta när en av dom så kallade ätmogna avokado inte var mogen.
    hahaha känner så igen mig! Min fru stängde toalettdörren när jag var där inne o sminkade mig, en dag när jag gick på pergotime - och jag började storböla för att jag kände mig "utanför".

Inte alls lika knäpp på gravidhormonerna ;) 
  • Sanktb

Tycker mig känna något som sveper i magen, som små bubblor som kittlas.

Svar på tråden December bebis 2013