• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • crushelix
    MariaOchNiklas skrev 2013-06-01 09:22:49 följande:

Hur gick det för dig på ul? Eller har du inte varit iväg än? Får/fick sonen följa med?
    kub/ul gick fint tack, nej sonen kom inte med, han fick men då var han tvungen att vänta utanför tills de hade konstaterat att det verkade "ok"
    Plopps80 skrev 2013-06-01 10:07:27 följande:
    Som ni såg är min mage enorm. Är i v 14 imorn. Min tarmsvullnad har inte lagt sig alla tror jag är i vecka 20 eller väntar tvillingar. Kan inte vara stolt över min mage. Känner mig inte vacker. Men däremot mår jag himla bra. Presis samma i v 14 sist. Allt deppigt försvann och alla krämpor Ska njuta nu! Så skönt att inte må illa eller vara dödstrött hela tiden. Hemofer verkar göra susen och min stenhårda mage sköter sig bättre men har inte ont eller är lös i magen som jag blir av tex niferex. Här är en bild av dagens mage: i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu...
    ja, men så jävla snopet efter allas kommentarer och gratulationer  och så bara borta, hahaha luring liksom :)

denhär graviditeten är inget som min förra. då hade jag ingen "tarmsvullnad", hy som en rosenknopp, hårsvall som en ängel och kräktes jämt.
    nu helt tvärt om, och så jävla ont i magen "växtvärk" kallar dem de visst...
    så jag räknar kallt med att förlossningen blir tvärt om också, försöker ställa in mig på 40h och spricka och klippas åt alla håll och kanter, yey.

• MariaOchNiklas

Är det bara jag som har ont i ryggslutet eller är det någon mer? Har även växtvärk i magen. Är i ca v 12 (11+2)

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • mammatilltvå85

Jag har växtvärk ibland men det "senaste" är att det ibland ilar mellan benen när jag är uppe och går, alltså typ som att det satt en pinne uppkörd i livmodertappen (närmaste beskrivningen jag kunde komma på hahaha). Sen om jag typ hostar till så drar och sträcker det i ligamenten....känns att allt töjs ut....blir också galen på kisseriet, på nätterna behöver jag "bara" kliva upp och kissa en gång vid 05 men på dagarna, herregud, minst en gång i timmen...blir tokig!

• mammatilltvå85

Magen idag v.13+4. På bara några dagar känns det som att den växt jättemycket! Livmoderkanten är nu precis nedanför naveln....  

• MariaOchNiklas

Många skriver om deras livmoder som är si och så högt upp. Jag kan inte känna min eller gör jag fel?

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Elsapelsa11
    MariaOchNiklas skrev 2013-06-01 18:32:24 följande:
    Är det bara jag som har ont i ryggslutet eller är det någon mer? Har även växtvärk i magen. Är i ca v 12 (11+2)
    Har också ont i ryggslutet och kände idag av min lilla språngmarsch till bussen. Gissar att det kan vara fogarna som protesterade lite. Men ryggslutet har jag ont i när jag står och går mycket vilket jag gör varje dag på mitt jobb... Min förra graviditet var väldigt "lätt" förutom sammandragningarna jag hade fr v 20 så jag gissar att jag får känna på lite andra graviditetskrämpor denna gången... ;)
    Jag kan inte heller känna min livmoderskant... tycker det är hårt lite överallt från blygdben till naveln... :) 
  • MariaOchNiklas
    Elsapelsa11 skrev 2013-06-01 21:31:54 följande:
    Har också ont i ryggslutet och kände idag av min lilla språngmarsch till bussen. Gissar att det kan vara fogarna som protesterade lite. Men ryggslutet har jag ont i när jag står och går mycket vilket jag gör varje dag på mitt jobb... Min förra graviditet var väldigt "lätt" förutom sammandragningarna jag hade fr v 20 så jag gissar att jag får känna på lite andra graviditetskrämpor denna gången... ;) Jag kan inte heller känna min livmoderskant... tycker det är hårt lite överallt från blygdben till naveln... :) 

Skönt att inte va ensam om det iaf. Vet att jag blev trött i ryggslutet i förra graviditeten, men inte såhär tidigt och lika ihållande. Men gissar på att kroppen är "sliten" efter förra graviditeten. Är ju bara ett år sedan jag väntade dottern. Så det blir 20 månader emellan dem. Även hunnit haft 2 mf på det. Denna gång ska allt gå bra iaf har jag bestämt
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • mammatilltvå85
    MariaOchNiklas skrev 2013-06-01 20:15:24 följande:
    Många skriver om deras livmoder som är si och så högt upp. Jag kan inte känna min eller gör jag fel?

Kanten känns lättast om man ligger på rygg, helst på morgonen innan man kissat då höjs livmodern och kommer närmare huden liksom...då kan man känna som en rund ballong och då kan man också känna var ballongen slutar i ovankant...sen beror det säkert på kroppsform/livmoderns placering osv....

Man måste slappna av i magmusklerna också..annars är det svårt att känna....  
  • MariaOchNiklas
    mammatilltvå85 skrev 2013-06-02 11:14:14 följande:
    Kanten känns lättast om man ligger på rygg, helst på morgonen innan man kissat då höjs livmodern och kommer närmare huden liksom...då kan man känna som en rund ballong och då kan man också känna var ballongen slutar i ovankant...sen beror det säkert på kroppsform/livmoderns placering osv.... Man måste slappna av i magmusklerna också..annars är det svårt att känna....  

Ska kolla det i morgon då tack för tipset
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Elsapelsa11
    MariaOchNiklas skrev 2013-06-01 22:08:42 följande:

Skönt att inte va ensam om det iaf. Vet att jag blev trött i ryggslutet i förra graviditeten, men inte såhär tidigt och lika ihållande. Men gissar på att kroppen är "sliten" efter förra graviditeten. Är ju bara ett år sedan jag väntade dottern. Så det blir 20 månader emellan dem. Även hunnit haft 2 mf på det. Denna gång ska allt gå bra iaf har jag bestämt
    Ja det håller vi tummarna för att allt går vägen för oss alla och att vi alla får friska decemberbebisar!

Mammatilltvå: Jag har försökt känna på morgonen.. men no luck so far. Men jag fortsätter försöka!Skrattande
Svar på tråden December bebis 2013