• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Padda01

Hej på er :)

Hoppas ni alla mår bra... 
    Jag är i v 11+6 och mår jättebra...känner mig typ inte gravid!  Jag är beräknad i slutet av december.
    Det här med att inte känna sig gravid är iofs lite jobbigt. Man blir ju så orolig. Någon som känner igen sig?
    Jag har mått lite illa stundtals men aldrig kräkts vilket jag gjorde ganska mycket i början förra gången jag var gravid, med sonen snart tre år!

Jag kan äta det mesta...det kunde jag inte förra gången.

Jobbigt när man jämför allt med förra graviditeten, känns ngt annorlunda blir man orolig. Min mage har vuxit och jag har nästan svårt att dölja den. Brösten har också vuxit. Har haft lite växtvärk till och från men de senaste veckorna känns typ allt som vanligt! Är jättelycklig över att vara gravid men vill liksom ha ett kvitto på att det verkligen är for real :)

Har varit på ett inskrivningssamtal, de tog inte ngt gravtest utan litade på det jag tagit hemma. Samma för er? Är det någon som vet när man får lyssna på hjärtljuden?

Vet ni om det räknas när man går in i v. 12 som missfallsrisken minskar eller när man går in i v. 13? När berättade ni?
    Jag har berättat för en del men är inte offentlig ännu....

Ha det fint :)     

• FiaFunderar

Hej allesammans :)
    Jag hänger gärna med här om det går bra. Jag plussade för ca 4 veckor sedan. Var på ultraljud för en vecka sen och där fick vi se den lille parveln som redan var 11+4 veckor.
    Idag är jag alltså i vecka13 och har BF den 14:e december.

Det är mitt andra barn. Jag har en dotter som är ett år.

• Padda01

Hoppas ni alla mår bra...  Jag är i v 11+6 och mår jättebra...känner mig typ inte gravid!  Jag är beräknad i slutet av december. Det här med att inte känna sig gravid är iofs lite jobbigt. Man blir ju så orolig. Någon som känner igen sig? Jag har mått lite illa stundtals men aldrig kräkts vilket jag gjorde ganska mycket i början förra gången jag var gravid, med sonen snart tre år!
    Jobbigt när man jämför allt med förra graviditeten, känns ngt annorlunda blir man orolig. Min mage har vuxit och jag har nästan svårt att dölja den. Brösten har också vuxit. Har haft lite växtvärk till och från men de senaste veckorna känns typ allt som vanligt! Är jättelycklig över att vara gravid men vill liksom ha ett kvitto på att det verkligen är for real :)
    Har varit på ett inskrivningssamtal, de tog inte ngt gravtest utan litade på det jag tagit hemma. Samma för er? Är det någon som vet när man får lyssna på hjärtljuden?
    Vet ni om det räknas när man går in i v. 12 som missfallsrisken minskar eller när man går in i v. 13? När berättade ni? Jag har berättat för en del men är inte offentlig ännu....

• mammatilltvå85

Jag är i v.15 nu och kan verkligen inte dölja "kulan"....dock börjar den bli en gravidmage på riktigt så nu känns det ok att den syns;=) Bebis sprattlar för fullt och jag mår verkligen toppenbra! Njuter i fulla drag just nu av att vara gravid!

Det enda "jobbiga" är att jag blir så extremt mätt när jag ätit trots att jag ej äter mer än annars egentligen...känns liksom som att det spänner i hela magen....haha, känns verkligen som att maten står ända upp i halsen, måste vila efter middagen för det gör seriöst ont att stå upp...haha.

Jag är inte illamående eller trött alls längre. Dock börjar blodkärlen på mina ben bli väldigt synliga och jag ser en tendens till att jag kanske kommer få ett åderbrock bakom ena knät....inte haft i tidigare graviditeter.....ett riktigt i-landsproblem;=) 

"lider" mest av all mat jag är sjukt sugen på men inte vågar äta....som blodig entrecote, röror och såser köpta över disk, färsk rom, lufttorkat kött osv....och ostar.....men men det är det värt att avstå ifrån. Men nästan så man blir extra sugen bara för att man inte "får" äta det....       

• Repan
    Padda01 skrev 2013-06-05 19:01:47 följande:
    Hoppas ni alla mår bra...  Jag är i v 11+6 och mår jättebra...känner mig typ inte gravid!  Jag är beräknad i slutet av december. Det här med att inte känna sig gravid är iofs lite jobbigt. Man blir ju så orolig. Någon som känner igen sig? Jag har mått lite illa stundtals men aldrig kräkts vilket jag gjorde ganska mycket i början förra gången jag var gravid, med sonen snart tre år!
    Vet ni om det räknas när man går in i v. 12 som missfallsrisken minskar eller när man går in i v. 13? När berättade ni? Jag har berättat för en del men är inte offentlig ännu....
    De tog inget test på mig heller utan litade på hemmatesten - de har ju oftast samma typ av test liksom :) Tror det är när man är förbi v. 12 som man säger att 90 % av missfallsrisken är borta i princip.

Jag har berättat för typ alla, dock inte offentligt på facebook och sådär :) 
  • MissKaos

Pergo blev jag ned knasig på.

Repan skrev 2013-06-05 12:48:11 följande:
    hahaha känner så igen mig! Min fru stängde toalettdörren när jag var där inne o sminkade mig, en dag när jag gick på pergotime - och jag började storböla för att jag kände mig "utanför".

Inte alls lika knäpp på gravidhormonerna ;) 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Läkaren idag sa att man inte jan ha fogproblem såhär tidigt. Han sa även att det kommer bli värre och skrev ut citodon. Gah

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-06-05 20:11:27 följande:
    Läkaren idag sa att man inte jan ha fogproblem såhär tidigt. Han sa även att det kommer bli värre och skrev ut citodon. Gah
    Hen är dum i huvudet. Jag är i vecka 12 nu och har haft problem i ca 3 veckor.

Det är också vetenskapligt bevisat att man kan se förändringar i fogarna från v. 8.

Idiot.

*nackskott* 
  • MissKaos

Jag tycker det ät spännande att han skrev ut smärtstillande mot något jag inte har. Och stt en sjukgymn som är tränad i detta har fel.

Repan skrev 2013-06-05 20:26:14 följande:
    Hen är dum i huvudet. Jag är i vecka 12 nu och har haft problem i ca 3 veckor.

Det är också vetenskapligt bevisat att man kan se förändringar i fogarna från v. 8.

Idiot.

*nackskott* 

Svar på tråden December bebis 2013