• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • babylängtan20
    Em me skrev 2013-06-08 09:52:50 följande:

Fy vad tråkigt, vet vad du går igenom! Har med haft tre mf.. Du har rätt till utredning nu, om du bor nära borås finns där en läkare som håller på med en studie. Den studien är jag med i. Äter ett piller varje dag och fått täta kontroller.. Om det beror på det vet jag inte, men nu har jag klarat mig till v 15. En kram till dig iaf!
    kan inte du skicka ett gästboksinlägg om hur utredningen går till och lite hade vari skönt att prata med någon som varit i samma sits :((

• Fröken Ö
    babylängtan20 skrev 2013-06-08 01:44:24 följande:
    ledsen tjejer jag lämnar er nu efter ett missfall i toan ikväll .. skulle för första gången av 3 graviditeter fått gå på ultraljud på tisdag men vi miste även detta barn :'(  snacka om att snubbla på mållinjen :'(

vi har nu fått 3 missfall på rad och hoppas få hjälp för tänker kräva en utredning nu..
    Beklagar sorgen! Är så hemskt med missfall. Hoppas att det går vägen nästa gång!!! Har själv haft 2 mf tidigare och har nu ätit blodförtunnande och tagit extra progesteron (ej utskrivet av läkare utan är naturligt progesteron) denna graviditet. Är kanske lite placebo men jag har varit mycket lugnare denna gång då det känts som att jag gjort något annorlunda mot sist.

Många kramar!!! 
  • Fröken Ö

Är det någon som börjat fundera på barnnamn ännu? Jag älskar att sitta och kolla på olika namn men har så svårt att bestämma mig. Jag tycker pojknamn är mycket svårare än flicknamn=)

• Repan

Ja vi har alla namn klara typ ;) tycker också pojknamn är svårare!

• Fröken Ö
    Repan skrev 2013-06-10 09:20:23 följande:
    Ja vi har alla namn klara typ ;) tycker också pojknamn är svårare!

Vad skönt med namnen färdiga=) Vi har funderat på pojknamn sen förra våren, då jag blev gravid första gången men fick mf. Men vi har fortfarande inte hittat något pojknamn som vi båda gillar...=)

Om det blir en flicka blir det nog en Selma eller Signe.  
  • moto
    Fröken Ö skrev 2013-06-10 09:13:22 följande:
    Är det någon som börjat fundera på barnnamn ännu? Jag älskar att sitta och kolla på olika namn men har så svårt att bestämma mig. Jag tycker pojknamn är mycket svårare än flicknamn=)
    vi är inte överens öht! Går inte att hitta ett enda flicknamn vi båda gillar. Jag är mer inställd på en till pojke än flcika så bara för det är det väl en tjej också Flört Men det spelar såklart ingen roll, men kommer ta reda på kön på ul om det går att se för jag behöver nog lite tid att ställa in mig på att det blir en tjej om det är så. Lättare att bara koncentrera sig på ett kön när man letar namn också! Glad
  • Annaa1988

Idag hade vi inskrivning :)
    Blodväredet var 100, så det blir antagligen järntabletter. Hade bra blodsocker på 5,4 och hade gått ner 2 kg sedan det tidiga samtalet för en månad sedan. Har haft noll matlust, så det förklarar ju saken..

Var in i lördags på akuten, efter att ha haft magsmärtor och sammandragningar i ca 1 vecka.
    De undersökte, tog massor med prover och vi fick kika på bebisen. Jag var ju jätterädd för ett MA, men vår älskade lilla knodd mådde bara bra!

13+5 veckor mätte de till då, BM får det till 13+6 idag, så de diffade lite. Jag har fått en massa olika BF, vet inte vilket jag ska gå på?
    Bm säger 13 december
    Akuten säger 12 december
    Sista mens säger 10 december
    ÄL säger 16 december

Får helt enkelt vänta till RUL den 16/7 och se vart det landar :)

• Annaa1988
    Fröken Ö skrev 2013-06-10 09:13:22 följande:
    Jag har två långa listor!
    Mannen har kikat lite han med, och vi har hittat några favoriter, tyvärrr ej samma, haha! 
  • Repan

Hur mycket har ni ökat i vikt?
    Jag är i vecka 13 nu och har inte gått upp något öht. Jag vägde kanske 2 kilo mer än jag ville när jag blev gravid, dvs. 63 kilo på 167cm. Inte för mycket på något vis alltså men lite mer än "vanligt" pga att jag hade magsjuka och inte tränade på tre veckor före vi inseminerade.

Men nu börjar jag liksom bli orolig, speciellt när babygruppens app säger att man kan öka i vikt 300-400 gram i veckan nu. Jag märker ingenting.

Jag äter, men kanske inte mer än vanligt trots att jag då "borde" äta ett extra mellanmål. Jag äter dock en jäkla massa frukt. Och vanlig mat, men i mindre portioner pga blir mätt fortare nu. Har inte varit supernyttig på något vis, ätit pizza och druckit läsk ibland liksom.

Har vikten omfördelats bara, blivit av med lite hull o lagt på mig lite bebis? Magen syns ju liksom.

Kanske är lite fjantig nu men nojar mig över att det hela ska ha stannat av eller nåt... 

Svar på tråden December bebis 2013