• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • pyysen

Vaknade kl. 4:30 inatt/imorse och trodde på alvar att klockan var typ 9. Har varit  så otroligt nervös för dagens (första nånsin) Ultraljud. Men allt var fint med vår lilla Bebis. Sprattlade med hela kroppen och hjärtat tickade så fint. Blev tårögd av glädje och lättnad för att allt var som det skulle Glad Han som undersökte kunde till och med ana en liten snopp. Vilket skulle behövas i min familj Flört ((4 syskon i min familj=alla flickor, 3 syskonbarn i min familj=alla flickor, 3 kusiner från min pappas sida=alla flickor)) Skrattande Men har själv ingen skillnad alls bara den mår bra. En STOR lättnad har lagt sig. eftersom jag är på söndag förbi dom här 12 veckorna och fick se idag att den lever och mår bra. Skrattande Jag är LyckligHjärta

• Minnymilou

Vad kul, Pysen! Glad

I går var det kub-test för oss och det var helt fantastiskt att få se bebisen, frisk och ok-stämplad i rumpan av den jättesnälla barnmorskan som gjorde testet. Vi fick låg risk, 1/5000 ca, så nu pustar vi ut, det känns verkligen helt underbart efter att ha oroat sig så innan för vilket resultatet skulle bli! Glad

• Plopps80

Skippar kub. Har fått tid 11/7 på rul. Hoppas verkligen bebisen är frisk. Har ätit Hemofer i 3 dagar nu 4 tabletter/dag. Börjar redan få mer ork och livslust! Är inte heller så frusen! Hormonerna verkar lugnat sig och jag mår inte alls illa längre. Förutom att jag är lite tröttare än vanligt känner jag mig bara tjock inte gravid. Älskar spökveckorna. Njuter av att detta är min sista graviditet. Avskyr rent ut sagt att vara gravid. Dock känner jag små fladder i magen och det är inte gaser. Detta är på ett annorlunda sätt. Det ÄR mysigt. Längtar tills man känner riktiga sparkar. Ha en bra helg alla!

• crushelix

shit, spökveckorna är inget skämt!
    min stora hårda mage som har funnits och vuxit sedan typ v 8 har plötsligt förvunnit!!!
    förra veckan liksom:

och nu bara Borta! såå jävla mysko!
  • moruri

Börjat introducera gröt till min 4 månaders på morgonen. Dock blir jag bara glad när han inte vill äta upp så jag får den, haha babybanangröt det enda som vill komma ner på morgonen!

• MissKaos

Det är tarmsvullnadeb som lagt sig. Snary konner den riktiga bebismagen

crushelix skrev 2013-06-01 07:03:07 följande:
    shit, spökveckorna är inget skämt!

min stora hårda mage som har funnits och vuxit sedan typ v 8 har plötsligt förvunnit!!!

förra veckan liksom:och nu bara Borta! såå jävla mysko!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MariaOchNiklas
    crushelix skrev 2013-06-01 07:03:07 följande:
    shit, spökveckorna är inget skämt! min stora hårda mage som har funnits och vuxit sedan typ v 8 har plötsligt förvunnit!!! förra veckan liksom: och nu bara Borta! såå jävla mysko!

Hur gick det för dig på ul? Eller har du inte varit iväg än? Får/fick sonen följa med?
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Plopps80

Som ni såg är min mage enorm. Är i v 14 imorn. Min tarmsvullnad har inte lagt sig alla tror jag är i vecka 20 eller väntar tvillingar. Kan inte vara stolt över min mage. Känner mig inte vacker. Men däremot mår jag himla bra. Presis samma i v 14 sist. Allt deppigt försvann och alla krämpor Ska njuta nu! Så skönt att inte må illa eller vara dödstrött hela tiden. Hemofer verkar göra susen och min stenhårda mage sköter sig bättre men har inte ont eller är lös i magen som jag blir av tex niferex. Här är en bild av dagens mage: i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/null_zps06c66dd8.jpg

• MissKaos

Min mage är med rätt rejäl...

Plopps80 skrev 2013-06-01 10:07:27 följande:
    Som ni såg är min mage enorm. Är i v 14 imorn. Min tarmsvullnad har inte lagt sig alla tror jag är i vecka 20 eller väntar tvillingar. Kan inte vara stolt över min mage. Känner mig inte vacker. Men däremot mår jag himla bra. Presis samma i v 14 sist. Allt deppigt försvann och alla krämpor Ska njuta nu! Så skönt att inte må illa eller vara dödstrött hela tiden. Hemofer verkar göra susen och min stenhårda mage sköter sig bättre men har inte ont eller är lös i magen som jag blir av tex niferex. Här är en bild av dagens mage: i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/null_zps06c66dd8.jpg

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Vecka 14 välkommen!! 13+1 idag, känns bra!

Min barnmorska ringde i torsdags och en läkare hade tittat på ultraljudsbilderna på min delade livmoder. Det blir ett extra ultraljud i vecka 24 och sedan regelbundna tillväxtultraljud från vecka 27. Känns bra att dom gör alla dessa extra kontroller, men jobbigt att dom anser det vara nödvändigtRynkar på näsan Kan inte slappna av och våga berätta om graviditeten än. Ska nog försöka hålla det hemligt till RUL 27/6. Magen är som tur är inte så stor än, även om den växt rejält. Har gått upp 5 kg!! vet inte riktigt vart det satt sig, en hel den på brösten.

Förutom oroligheten mår jag alldeles utmärkt numera! Har i smyg även vågat inhandla lite bebiskläderGlad

Svar på tråden December bebis 2013