• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Fröken Ö
    Repan skrev 2013-06-10 10:37:27 följande:
    Hur mycket har ni ökat i vikt?
    Jag är i vecka 13 nu och har inte gått upp något öht. Jag vägde kanske 2 kilo mer än jag ville när jag blev gravid, dvs. 63 kilo på 167cm. Inte för mycket på något vis alltså men lite mer än "vanligt" pga att jag hade magsjuka och inte tränade på tre veckor före vi inseminerade.

Men nu börjar jag liksom bli orolig, speciellt när babygruppens app säger att man kan öka i vikt 300-400 gram i veckan nu. Jag märker ingenting.

Jag äter, men kanske inte mer än vanligt trots att jag då "borde" äta ett extra mellanmål. Jag äter dock en jäkla massa frukt. Och vanlig mat, men i mindre portioner pga blir mätt fortare nu. Har inte varit supernyttig på något vis, ätit pizza och druckit läsk ibland liksom.

Har vikten omfördelats bara, blivit av med lite hull o lagt på mig lite bebis? Magen syns ju liksom.

Kanske är lite fjantig nu men nojar mig över att det hela ska ha stannat av eller nåt... 
    Jag har precis samma! Jag har en normalvikt, är 164 cm och väger 61 kg. Jag har inte gått upp något alls under graviditeten men min bm säger att det är lika normalt som att gå upp eller gå ner i vikt. Jag tycker mig läsa att det mest är kvinnor med lite övervikt som inte går upp så mycket i början. Vi har varit på vul i v. 13 och den lille mådde bra så jag oroar mig inte så mycket längre=) Vikten kommer nog snart börja stiga uppåt=) 
  • Fröken Ö
    Annaa1988 skrev 2013-06-10 10:24:02 följande:
    Jag har två långa listor!
    Mannen har kikat lite han med, och vi har hittat några favoriter, tyvärrr ej samma, haha! 
    Kommer ni ta reda på könet? Det kommer inte vi. Min syster fick barn för en månad sen och flickan var namnlös under de tre första veckorna=) Så egentligen behöver man inte ha bestämt sig, är mest kul att sitta och kolla på namn=)

Jag har en hemlig plan som min sambo inte vet om... Vi har tänkt gifta oss nästa sommar och vi kan inte bstämma vilket efternamn vi ska ta, båda har väldigt speciella efternamn och vägrar ge upp sitt namn. Envisa båda två=) Jag tänkte dock gå med på att ha dubbelnamn om jag får sista ordet när vi ska bestämma namn till våra barn=) Ifall vi skulle vara osams...
  • Annaa1988
    Fröken Ö skrev 2013-06-10 10:55:27 följande:
    Kommer ni ta reda på könet? Det kommer inte vi. Min syster fick barn för en månad sen och flickan var namnlös under de tre första veckorna=) Så egentligen behöver man inte ha bestämt sig, är mest kul att sitta och kolla på namn=)

Jag har en hemlig plan som min sambo inte vet om... Vi har tänkt gifta oss nästa sommar och vi kan inte bstämma vilket efternamn vi ska ta, båda har väldigt speciella efternamn och vägrar ge upp sitt namn. Envisa båda två=) Jag tänkte dock gå med på att ha dubbelnamn om jag får sista ordet när vi ska bestämma namn till våra barn=) Ifall vi skulle vara osams...
    Nä, vi väntar till förlossningen :)
    Jag har inte kikat med mina 2 tidigare barn och han har aldrig fått bestämma med sina tidigare utan har fått veta fastän han inte velat veta så han fick bestämma :) Och han ville ha en suprise!

Haha, vilken plan ;) 
  • Annaa1988
    Repan skrev 2013-06-10 10:37:27 följande:
    Hur mycket har ni ökat i vikt?
    Jag är i vecka 13 nu och har inte gått upp något öht. Jag vägde kanske 2 kilo mer än jag ville när jag blev gravid, dvs. 63 kilo på 167cm. Inte för mycket på något vis alltså men lite mer än "vanligt" pga att jag hade magsjuka och inte tränade på tre veckor före vi inseminerade.

Men nu börjar jag liksom bli orolig, speciellt när babygruppens app säger att man kan öka i vikt 300-400 gram i veckan nu. Jag märker ingenting.

Jag äter, men kanske inte mer än vanligt trots att jag då "borde" äta ett extra mellanmål. Jag äter dock en jäkla massa frukt. Och vanlig mat, men i mindre portioner pga blir mätt fortare nu. Har inte varit supernyttig på något vis, ätit pizza och druckit läsk ibland liksom.

Har vikten omfördelats bara, blivit av med lite hull o lagt på mig lite bebis? Magen syns ju liksom.

Kanske är lite fjantig nu men nojar mig över att det hela ska ha stannat av eller nåt... 
    Jag har gått ner. Vägde 71 innan grav, 70 på det tidiga samtalet för en månad sedan och 68 idag på inskrivningen.
    Var tvärtom med mina andra barn!

Man behöver inte oroa sig för det, vissa går upp otroligt lite :) 
  • gosnosen

Jag har gått upp massor! Säkert mer än fem kilo, men har ingen våg så lite osäker. Men 1,5 kilo är säkert i brösten :P

• Repan

Okej vad skönt o veta att det varierar lite... kanske är från och med nu man börjar gå upp lite mer också. Ska försöka sluta noja :)

• gosnosen
    Repan skrev 2013-06-10 12:01:29 följande:
    Okej vad skönt o veta att det varierar lite... kanske är från och med nu man börjar gå upp lite mer också. Ska försöka sluta noja :)
    Nä du behöver inte oroa dig :)
  • MissKaos

V 15 6kg. Gick upp allt till v12.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Em me
    babylängtan20 skrev 2013-06-09 23:19:12 följande:
    kan inte du skicka ett gästboksinlägg om hur utredningen går till och lite hade vari skönt att prata med någon som varit i samma sits :((

Jag har inboxat, hoppas det gick fram, kram
Svar på tråden December bebis 2013