Rasmus vill inte sova själv, förutom ute i vagnen. Jag går och lägger mig tidigt på kvällarna, typ 9. Får sova en timme eller två själv medan sambon har Rasmus, då sover jag som bäst. Sedan är det amning ca 22, 01, 04 och 07. Jag byter blöja 01 eller 04. Däremellan sover han gott så länge han får somna vid mitt bröst och jag inte flyttar honom. Jag känner mig faktiskt ganska utvilad, behöver aldrig sova på dagen. Älskar faktiskt nästan alla nätter, få titta på min fina bebis i lugn och ro när han äter och somna bredvid honom.
På dagarna är han ganska orolig om man inte bär runt på honom och jag har inte riktigt tålamod att spendera en hel dag i soffan med en liten bebis i famnen. Vi är ute mycket med vagnen, då kan han sova ett par timmar i sträck och jag kan promenera eller greja i stallet. Han sover oftast bra ett par timmar i sjalen också så kan jag pyssla med tvätt, disk, matlagning mm inne. Sedan tycker jag det är grymt skönt när sambon kommer hem från jobbet. Ammade idag när han kom hem, och gick sedan ensam ut i stallet och grejade med hästarna 2 timmar. Lyx. Men sedan läääängtar man efter sin lilla goding <3