Felinne skrev 2013-12-30 08:10:55 följande:
God morgon. Så här i slutspurten roar jag mig med att läsa "Rosa - den farliga färgen" (ska snart börja på "Ge ditt barn 100 möjligheter istället för 2" bara min man blir klar med den någon gång) och tänkte göra en liten totalt ovetenskaplig undersökning här om ni vill hjälpa mig.
Så
1. Hur många rosa plagg har ditt barn?
2. Har du/väntar du en pojke eller flicka?
3. Hur många rosa plagg har du själv?
Hoppas ni får en skön dag. I eftermiddag ska vi till barnmorskan och kolla hur vår lilla skatt mår bra därinne (BF+9 idag!). Jag har förresten börjat räkna timmarna till tolvslaget nu - känns inte helt rimligt...
1. En rosa jumpsuit. Lila/rosa pyamas, body och byxor från Livly. Kläderna från Livly är helt underbart söta, mjuka, underbara och har varit favoriterna till våran lilla kille första veckorna.
2. Har en pojke
3. Säkert något men inget jag använder just nu.
Jag skulle nog inte välja att köpa rosa kläder till honom nu. De rosa kläderna köptes innan jag visste att det var en kille, och eftersom dom är helt underbara och passar honom använder jag dom givetvis. Han är jättefin i dom dessutom. Nu har han fått så sjukt mycket kläder så jag kommer inte behöva handla till honom det närmsta året... Och inget av det han fått är rosa