• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • pyysen

Jag har alltid haft lätt att gå upp i vikt. Rynkar på näsan Så när jag tänkte på en graviditet så tänkte jag också på att "shit jag kommer ju att gå upp massvis med kilon" Men än så länge har jag bara gått ner några hundra gram. Men jag antar att det börjar stiga snart igen. Är lite överviktig från förut så så länge bebisen mår bra så spelar det ingen roll för min del om det tar bort lite överflödigt på mina ben/armar å sätter nyttiga kilona på den växande bebisen istället Skrattande

• pyysen

Fick äran att vara på min Väns bröllop i Lördags och för min del blev det en lös klänning så att ingen behöver undra om det är en "Bullamage" eller en växande Bebis mage. För det är lite svårt att urskilja ännu på grund av att jag annars är lite mullig. Men jag kan nog med ärlighet säga att sådan här "stor" mage har jag då aldrig haft fast jag själv är en modell större Flört Så jag är Stolt över min växande mage Gravid

Psst... Ser ni Vår fina Bebis på ultraljuds bilderna till höger om mig ?? Skrattande

• Plopps80

Ser för jävlig ut! Magen är som en ballong alla frågar om jag väntar tvillingar. Har gått upp 5,5 kg är i vecka 15. Men hade innan plusset lagt på mig 3 kg så jag är grotesk mot hur jag brukar se ut... Vill inte bli stor som ett hus Har RUL 11/7 då ska jag be om att få se könet på bebisen. Vill inte ha någon överraskning utan vill planera. Är ingen genus fantast... Hoppas bara dom kan se för jag vill inte betala för könsulj!

• Irlais

Jag har gått upp 2-3 kilo från när jag plussade (v16 nu), min vikt varierar med nåt kilo beroende på när jag väger mig så det är inte helt exakt. Tycker mest det känns jobbigt att brösten ser annorlunda ut, magen har gått från platt till rund men det är inte så att man verkligen ser att det är en bebismage... försöker att inte tänka på det och hoppas nojorna går över sen när det verkligen är en bebisbula!

• Irlais
    pyysen skrev 2013-06-10 14:33:23 följande:
    Fick äran att vara på min Väns bröllop i Lördags och för min del blev det en lös klänning så att ingen behöver undra om det är en "Bullamage" eller en växande Bebis mage. För det är lite svårt att urskilja ännu på grund av att jag annars är lite mullig. Men jag kan nog med ärlighet säga att sådan här "stor" mage har jag då aldrig haft fast jag själv är en modell större Flört Så jag är Stolt över min växande mage Gravid

Psst... Ser ni Vår fina Bebis på ultraljuds bilderna till höger om mig ?? Skrattande

Vilken snygg klänning förresten och verkligen anpassad för mag-situationen i detta skede :) Var är klänningen ifrån? :)
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-06-10 14:56:04 följande:
    Ser för jävlig ut! Magen är som en ballong alla frågar om jag väntar tvillingar. Har gått upp 5,5 kg är i vecka 15. Men hade innan plusset lagt på mig 3 kg så jag är grotesk mot hur jag brukar se ut... Vill inte bli stor som ett hus Har RUL 11/7 då ska jag be om att få se könet på bebisen. Vill inte ha någon överraskning utan vill planera. Är ingen genus fantast... Hoppas bara dom kan se för jag vill inte betala för könsulj!

Jag är med rätt ehhh fet? nu. Gått upp ca 6kg. Och hade med fettat på mig ett par kg innan grav.  Och JA det är jobbigt att bli FET. Magen har jag inget emot men jag brukar vara liten och nätt (26 i midjan på jeans normalt sett) Nu kan man inte ha kjol utan  leggings för låren gnider mot varandra och det svider? Stora lökar är ju ok  Men armar och ben är inte trevliga alls nu. Kommer bli jobbigt efteråt, iaf för mig. 
    Så kan bara hålla med. Men är samtidigt så j-a huuungrig... Antar att vi sitter i samma båt du och jag?
    Får med frågan om det är 2, 3 eller fler i magen. Av folk som uppenbarliten tycker dom är roliga. HahahaHA vad kul. NOT.

Vi har RUL på onsdag. Hoppas se kön. Hoppas dom ser ngt, jag är ju bara i v15... Jaja, det kan ju sluta med att dom får göra två ul. Hoppas allt är bra med den där lille som just nu sprattlar i min mage. 
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    pyysen skrev 2013-06-10 14:33:23 följande:

Jättefin mage! Och snygg kläning. Men särskilt plussize ser du väl inte ut att vara på bilden?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-06-10 12:01:29 följande:
    Okej vad skönt o veta att det varierar lite... kanske är från och med nu man börjar gå upp lite mer också. Ska försöka sluta noja :)

Man SKA gå upp. Men den stora tillväxten har väl inte börjat ännu på bebis. Att däremot som vissa gör gå upp 1kg eller så är inte bra. Det kan ge mindre barn, alltså försmå. Tror dom sa minst 6kg + på mamman för att bebisen ska få det den behöver. Finns artikel i Läkartidningen minns bara inte i vilket nummer... Sen är det ju inte bra att rasa upp heller.
  • pyysen
    Irlais skrev 2013-06-10 15:10:34 följande:
    Vilken snygg klänning förresten och verkligen anpassad för mag-situationen i detta skede :) Var är klänningen ifrån? :)
    Tack! Tyvärr kan jag inte säga var ifrån den är köpt. Efterssom jag fick låna den av min storasyster. Hon hade köpt den när hon var gravid för ca. 2 år sen och skulle på bröllop. så den är gammal men passade fint till min mage nu så det fick duga. Men den är av märket VERO MODA och köpt här i Finland iaf. Glad
  • moto
    MissKaos skrev 2013-06-10 15:11:56 följande:
    Jättefin mage! Och snygg kläning. Men särskilt plussize ser du väl inte ut att vara på bilden?
    håller med Pyysen ser smal ut i övrigt!! Glad

jag gick upp 6 kg när jag slutade (!) med mina p-piller! Har dock inte gått upp mer efter det, går in i v 12 på onsdag.
Svar på tråden December bebis 2013