• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Felinne

I morgon har jag tid för KUB-test. Känns pirrigt och lite jobbigt. Eftersom min man är bortrest kommer jag nämligen gå på KUB-testet själv och det känns inte helt optimalt men men. Jag antar att det bästa är att försöka att inte oroa sig eller tänka på det men sådana saker är ju ibland lättare sagt än gjort.
    Till er som gjorde KUB: Hade ni någon bra strategi för att inte stressa upp er i onödan? 

• Repan
    Felinne skrev 2013-06-11 18:30:12 följande:
    I morgon har jag tid för KUB-test. Känns pirrigt och lite jobbigt. Eftersom min man är bortrest kommer jag nämligen gå på KUB-testet själv och det känns inte helt optimalt men men. Jag antar att det bästa är att försöka att inte oroa sig eller tänka på det men sådana saker är ju ibland lättare sagt än gjort.
    Till er som gjorde KUB: Hade ni någon bra strategi för att inte stressa upp er i onödan? 
    Strategin kan vara tanken att med största sannolikhet och statistiska säkerställdhet så kommer allting att vara fint och bra. Den enda och bästa garantin man kan få :)
  • Elsapelsa11

Plopps80 och Miss Kaos! Ni ser ju jättefina ut i era gravidmagar! 

Själv känner jag mig mer plöfsig denna graviditet än den förra. Det kan ju bero på att jag hade kvar några kilo från förra fortfarande. Har inte varit så flitigt med träningen. Och tyvärr inte så återhållsam med onyttigheter. Men jag har en plan (iaf i mitt huvud) att ta tag i det efter denna graviditeten. Det hjälper ju inte precis att det är glassäsong nu... ;)

Annars längtar (och samtidigt inte) till tisdag då vi ska göra ett tidigt ul. Hoppas allt ser bra ut och att jag då kan släppa oron och våga tro på att jag är gravid.

• mammatilltvå85

idag var magen plötsligt liten igen...annars har den exploderat. Men jag tror det beror på var bebisen lägger sig och på vilken ledd....den börjar ju ändå bli lite längre nu...igår kände jag den med handen. Alltså var den låg...gissar att den låg med ryggen utåt...när vi petade lite försiktigt på den jag och mannen så började den sparka med sina små fötter en bit åt sidan....så sött så jag nästan började gråta!

Har ju RUL den 1 juli och hade tänkt vänta tills dess med att kolla kön. Men jag kan verkligen inte hålla mig. Bokade ett UL idag till den 19 juni om en vecka....då kollar de även missbildningar osv. Kostar 1500 kr så det svider ju lite men då kan barnen få följa med och kika då det är privat. har läst så mkt gott om han som utför dessa så det skulle kännas bra om även han ville kolla på bebisens hjärta. Och han är duktig att se kön tidigt också...."vet" ju att det är en pojke...men vill få det bekräftat så vi kan shoppa nån gång, hehe.....och spika namnet! 

Dock vet jag inte 100% om vi kommer ta detta UL....är ju bara 12 dagar sen till RUL så det känns ju onödigt på ett sätt....   

• moto
    Plopps80 skrev 2013-06-11 10:55:07 följande:
    i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu... Magen i vecka 15. 14+2 kan fan inte tro att detta är sant! Ser grotesk ut tycker jag. Är inte den som trivs med att vara gravid. Smal och slank är min melodi!

Fin mage och fin kjol!! Varifrån?
  • moto

Har tänkt berätta för vänner och släkt om kommande bebis i midsommarhelgen och vi har kub måndagen efter midsommar, skulle så gärna vilja göra det på torsdagen innan midsommar, då blir det 12+1, det funkar väl? De var så himla noga med att det bör vara i v 12+ 5 för att mäta bra!? Tänkte om jag skulle ringa i morgon och höra om de har en tid då. I vilken v+dag hade ni kub?

• FiaFunderar

Jag gick upp 24 kilo förra graviditeten. Jag födde den 25 maj förra året och i mitten av juli hade jag gått ner 20 kilo. Så mig rann de av ganska lätt (men inte de 4 sista)
    Jag tror det blir svårare att bli av med kilona den här gången. Är lite nervös faktiskt för i juni nästa år fyller jag 30 och ska ha stort kalas och då vill man ju se snygg ut :)

Så det blir nog mer hårdträning i vinter/vår.

• Plopps80
    moto skrev 2013-06-11 22:07:38 följande:
    Fin mage och fin kjol!! Varifrån?

Tack kjolen är från polarn och pyret. Men den är gammal. Fick ärva den när jag var gravid 2008 av en kompis så den är nog inköpt 2007.
  • Felinne

KUB-test avklarat. 1/20000 blev sannolikheten på båda testerna så det känns ju bra även om det bara är en sannolikhet. Jag blev jätteförvånad över att den rörde sig så mycket. Har ju läst om andra som varit med om det men det känns fortfarande svårt att tro på att det finns något därinne som sprattlar på sig så att det står härliga till.

• moto
    Felinne skrev 2013-06-12 08:44:57 följande:
    KUB-test avklarat. 1/20000 blev sannolikheten på båda testerna så det känns ju bra även om det bara är en sannolikhet. Jag blev jätteförvånad över att den rörde sig så mycket. Har ju läst om andra som varit med om det men det känns fortfarande svårt att tro på att det finns något därinne som sprattlar på sig så att det står härliga till.
    vad skönt! Kul att se lilla bebisen! Vilken v+dag är du i?
Svar på tråden December bebis 2013